Liiga suur kiirus lõpetas Tänaku peo

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk kihutasid Kreeka ralli avapäeval võimsa hoo ja pilkupüüdva sõidustiiliga, kuid pidid laupäeva hommikul avarii tõttu katkestama.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk kihutasid Kreeka ralli avapäeval võimsa hoo ja pilkupüüdva sõidustiiliga, kuid pidid laupäeva hommikul avarii tõttu katkestama. Foto: AFP/SCANPIX

«Kõik see, mis ise on nässu keeratud, tuleb endal korda teha,» tõdes rallimees Ott Tänak – mees, kes pärast Kreeka MM-ralli avapäeva hiilgavat esitust laupäeva hommikul auto üle katuse keeras ja katkestas.


Ilmselt on kõik rallisõbrad juba näinud internetis leiduvat videot, mis filmitud Tänaku ja tema kaardilugeja Kuldar Siku Ford Fiesta seest. Eestlaste auto stardib teise päeva esimesele kiiruskatsele, jõuab läbida vaid paar kurvi, kui ühes lauges vasakkurvis libiseb sõiduk teelt välja ja rullub üle katuse.

Kuulda on Siku vandesõnu ja hüüatust, et ta ei pääse masinast välja. Seejärel võib näha, kuidas autost välja pugenud Tänak uurib ratastele maandunud sõiduvahendi seisundit. Ongi kõik. Tänak ja Sikk sõidavad kiiruskatse katkise autoga küll lõpuni, ent otsustavad siiski katkestada.

Eestlased säästsid rehve

Autoralli MMi internetiküljele antud usutluses rääkis Tänak, et enne sõidu jätkamist pidid nad autot pisut kohendama, kuid võistluse jätkamiseks polnud see piisav. Kuna õhufiltri ja mootori vaheline voolik oli purunenud, sattus auto mootorisse liiga palju tolmu ja sellise autoga polnud mõtet edasi sõita.

Tänaku sõnul pole eksimuse põhjusi mõtet otsida halvasti koostatud legendist, vaid ikka liiga suurest kiirusest. Samas ei osanud ta öelda, kas üle jõu käivaks osutunud tempo oli tingitud esimese päeva heast sõidust tekkinud ärevusest.

«Saime ju sõita vaid mõnisada meetrit, selle põhjal on raske midagi arvata,» sõnas ta ja kinnitas, et juhendaja Markko Märtinil polnud seekord põhjust temaga pragada. «Kui me sõitnuks 7. koha eest ja teinuks sellise avarii, siis küll… Aga meie kihutasime ju võidu peale.»

Kreeka ralli avapäeval näitas Tänak suurepärast hoogu ja reede õhtuks polnud ta mitte ainult SWRC-klassi kindel liider, vaid hoidis ka üldarvestuses kõrget 7. kohta. Rallimees ise ei näinud selles kõiges aga midagi erakordset.

«Tegelikult oli see üsna tavaline päev. Üritasin sõita nii, et viimasteks päevadeks jaguks rohkem rehve – olime nagu säästurežiimil,» tõdes Tänak. Paraku ei läinud tal neid rehve enam vaja. Selle asemel tuleb katkine ralliauto Eestisse transportida ja siin uuesti sõidukorda sättida. SWRC-sarja järgmine MM-etapp sõidetakse juuli lõpus Soomes.

Edasised plaanid pole paigas

Üle katuse rullunud auto kordategemine pole mõistagi odav lõbu. Seepärast ei oska Tänak öelda, kas kõikide kulutuste juures jätkub tema tiimil jõudu osaleda ka juulis Otepää ümbruses sõidetaval Rally Estonial. «Nende otsuste langetamiseks on veel aega. Praegu ei oska ma  midagi öelda,» nentis ta.

Laupäev osutus mustaks ka Karl Kruudale ja Martin Järve­ojale. Amortisaatori purunemine sundis neid teisel päeval katkestama. Pühapäeval said nad aga võistlust jätkata ja korjasid MMi arvestuses neli punkti.

SWRC-sarja üldseis pole aga eestlaste jaoks enam nii rõõmus kui enne Kreeka rallit. Kõik neli võistlust lõpetanud Kruuda asub 4. kohal, seni vaid kahelt võistluselt punkte kogunud Tänak on viies.

Kreeka ralli üldvõidu sai aga Sebastien Ogier. Esikolmikusse mahtusid veel sarja üldliider ja tiitlikaitsja Sebastien Loeb ja soomlane Mikko Hirvonen.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles