Taaramäe: kõrini on ohtlikust sõidust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänasel etapil kukkunud Janez Brakjovic saab meditsiinilist abi.
Tänasel etapil kukkunud Janez Brakjovic saab meditsiinilist abi. Foto: SCANPIX

Rein Taaramäe (Cofidis) teeb rattaprofid.ee blogis kokkuvõtte Tour de France’i 5. etapist.

Taaramäe kirjutab: «Viies päev Touril ja samas kõige jubedam päev! Meeletud kiirused väikestel teedel, kuhu mahtus maksimaalselt 3-4 meest kõrvuti. Kõik olid närvilised ja kogu aeg pidurdati viimasel hetkel.

Mehed, kes endast väga palju arvavad ja alati viimase millimeetri ära kasutavad ja niiviisi kogu aeg suurema riski võtavad kui teised, panid enamus pikali täna. Näiteks Gesink, Contador ja paljud teised. Oma viga. Ise ma riske ei võta ja katsun alati enda ümber olevatele teed anda, kui lenkstang enam kellegi vahele ära ei mahu. Pidurdan põhimõtteliselt alati esimesena ja kellegagi kaklema ei lähe. Lisaks tänan teisi normaalse liigutuse eest ja annan ise ka teistele normaalsetele sellidele teed.

Kuna täna oli närviliseim päev, toimus ka kõige rohkem maokaid. Viimased sada kilomeetrit sõitsid kõik ühe taktikaga – kui ruumi ja teed oli, spurditi koha hoidmise nimel nii palju kui võimalik, ja nii lõpuni välja. Lõpus oli ärev hetk ka, kuna ei tahtnud lisakaotust saada.

Olin umbes 30. positsioonil ning kuna finiš oli ülesmäge ja enne oli piisavalt raske, siis viimasel kilomeetril hakkasid vahed sisse jääma. Olin sel hetkel Gesinku ja F. Schlekiga ning viimasel kilomeetril panime tugeva sprindi. Saime vist peagrupi saba kätte ja sekundeid ei kaotanud.

Sile päev, aga raske. Pulss oli kogu aeg üleval. Jalad ja enesetunne olid paremad kui päev varem ning analüüsisin veidi eilse etapi lõppu ka.

Pole ime, et maha jäin – ma pole võimeline selliseid vatte ringi ajama. Tegin 1 min 600, teine 450, kolmas 410 ja neljas 425 w ja olin vaid 70. Kuid tean, et ma pole võimeline sellist lühikest tõusu kiiremini võtma.

Homse etapi lõpp kujuneb jälle närviliseks, kuna finiš on väiksese tõusu peal ja enne seda tahavad kõik heal positsioonil olla. Kõrini on ohtlikust sõidust, aga ilmselt ainult homme veel asi kuri ja siis läheb paremaks.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles