Tänak: enam pole millegi eest võidelda

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Ray Põder

«Enam pole meil millegi eest võidelda,» kõlas Ott Tänaku kurb tõdemus. Ta seisis koos oma kaardilugeja Kuldar Sikuga eile õhtupoolikul Lahti hipodroomil ja ootas võimalust liikuda päeva viimasele kiiruskatsele ja seejärel Jyväskylä ralliparki.


Eesti parima rallipaari Ford Fiesta näis olevat parimas korras, äsja sõidetud paarisraja kiiruskatsel laulis masina mootor kauni häälega ja auto plekkidel polnud sisuliselt ühtegi kriimu. Kuid ometigi olid nad üle-eelmisel kiiruskatsel kaotanud üle kolme minuti ja pudenenud Soome MM-rallil SWRC-klassi esikohakonkurentsist.

Kui täna seis ei muutu, jäävad Tänakule oma klassi MM-tiitli eest võitlemiseks vaid õhkõrnad lootused.

Neljapäeva õhtul rallit hiilgavalt alustanud ja eilegi heas rütmis jätkanud Tänak oli enne kaheksandat kiiruskatset SWRC-klassis Juho Hännineni kannul teisel kohal. Mõlemad imelist kiirust näidanud piloodid kuulusid üldarvestuses esikümne lõppu. Kaheksas kiiruskatse sai aga Tänakule saatuslikuks: ühes kurvis tegi ta masin spinni ja mootor lakkas töötamast.

Tänak püüdis mootorit käivitada – tulutult! Uus katse – ikka mitte midagi… ja nii mitu korda järjest.

«Tundus juba, et mootor ei käivitugi,» meenutas Tänak hiljem. «Midagi putitada meil polnud, istusime autos ning proovisime üha uuesti ja uuesti.» Lõpuks mootor käivitus ja Tänak tuiskas kiiruskatse finišisse. Kell näitas Hänninenile kaotust 3.24. Oma klassi selle kiiruskatse nõrgim aeg ja kokkuvõttes viiendaks kukkumine. Kurb.

Rallimehe sõnul polnud sõiduviga tingitud valesti koostatud kiiruslegendist. Pingelises heitluses võttis ta lihtsalt masinast viimast ning kurvi sisenedes oli hoog liiga suur.

Esialgu levisid Tänakuga juhtunu kohta erinevad versioonid. Ametlik ralliraadio rääkis, et tema Fordi tagaosa sai viga ja mees pidi seda vahepeal teibiga lappima. Hännineni sõnul nägi ta aga Tänakut rajal autot remontimas. Kumbki neist väidetest ei osutunud aga õigeks.  

Kuigi tekkinud olukord muutis Tänaku meele kurvaks, kavatseb ta rajale edasi võidelda. Eile õhtuks tõusiski ta juba oma klassi neljandaks. Kolmandast kohast lahutas teda kolm sekundit.

«Õhtul saame ilmselt uued korraldused, kuidas edasi jätkata – see on direktorite otsustada,» märkis Tänak. Peamiseks otsustajaks on mõistagi Tänaku juhendaja Markko Märtin. «Rallis võib alati kõike juhtuda, seepärast pingutame lõpuni. Kui aga seis jääb samaks, pole meil MM-tiitlist mõtet rääkida.»

Hännineni sõnul muutus elu pärast Tänaku ajakaotust lihtsamaks. «Kergem on tõesti, kuid mitte palju, sest aeglasemalt on halb sõita,» märkis ta. «Oti kohta pole aga öelda muud, kui kõva poiss!»

Ebaõnn tabas eile ka teist SWRC-klassis sõitvat eestlast Karl Kruudat. Juba hommikul esimese kiiruskatse keskel purunes tema Škodal tagumine diferentsiaal ja nii tuli terve päev sõita nagu esiveolise autoga. Päeva lõpuks vahetas noor rallimees neljanda koha seitsmenda vastu, Hänninenile kaotas ta 8.09.

«Sellist autot on raske teel hoida, amortisaatorid on ju reguleeritud neliveolise auto jaoks,» rääkis Kruuda, kes on tänavu kogenud tehnilist ebaõnne sisuliselt igal võistlusel. «Kuna tegemist on Škoda meeste süüga, saame osa makstud rahast tagasi.»

WRC-akadeemia klassis alustas Egon Kaur eilset päeva neljandalt kohalt, ent tõusis peagi liidriks ja noppis kaks kiiruskatse võitu. Viimasele päevale läheb ta siiski teisena, kaotades liidrile 2,4 sekundit.

Üldarvestuses läks viimasel kiiruskatsel trikitamiseks – keegi ei soovinud endale tänaseks ebamugavat esimest stardipositsiooni. Esmalt teenis Sebastien Loeb meelega 10 trahvisekundit, Sebastien Ogier sai aga sellest teada ja pidurdas auto hoo enne finišit täitsa maha. Nii jäi Loeb ikkagi 1,5 sekundiga liidriks ja läks täna hommikul esimesena rajale.

Kahe prantslase trikitamine tõi aga mulluse võitja soomlase Jari-Matti Latvala neile väga lähedale. Loebist jääb ta maha vaid 2,6 sekundit.

Täna sõidetakse Soome MM-rallil viimased 11 kiiruskatset. Postimees.ee toob tulemused ja eestlaste kommentaarid operatiivselt lugejateni.      

SOOME RALLI

Üldseis teise võistluspäeva järel: 1. Sebastien Loeb, 2. Sebastien Ogier +1,5, 3. Jari-Matti Latvala +2,6, 4. Petter Solberg +29,2, 5. Mads Östberg +1:00,1, 6. Mikko Hirvonen +1:28,7, ... 19. Ott Tänak +5:46,9, 32. Sander Pärn +8.54,8, 39. Karl Kruuda +10.31,1, 44. Egon Kaur +11.35,9, 68. Miko-Ove Niinemäe +16.17,2. 87. Martin Kangur +50.57,4, 89. Siim Plangi +1:10.15,0.
SWRC: 1. Hänninen, 2. Prokop +1:17,7, 3. Gassner  +3:39,8, 4. Tänak +3:42,9, ... 7. Kruuda +8.09,1.
WRC Akadeemia: 1. Breen, 2. Kaur +2,4, 3. Reeves +1.12,4, ... 10. Niinemäe +4.43,7.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles