Keerulises seisus Tänak võitleb lõpuni

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak
Ott Tänak Foto: Ray Põder

Kuigi Ott Tänaku võimalused heidelda SWRC-sarja maailmameistritiitli eest on keerulised, lubab mees järgmistel MM-rallidel võitlust jätkata. «Kui ei võitle, ei juhtugi midagi. Tuleb sõita nii kiiresti nagu oskad,» sõnas ta Jyväskylä ralli finišis.

Ja kuigi paarkümmend minutit hiljem võis ta oma klassi kolmanda koha saanuna poodiumile astuda, kumas tema olekust läbi ilmselge pettumus. «Kolmas koht ei tekita mingeid emotsioone, me ei saanud siit seda, mille järgi tulime,» tunnistas ta.

Näis, et Tänaku tuju ei tõstnud seegi, et finišialasse jõudes tuli tema juurde Fordi tehasemeeskonna M-Sport boss Malcolm Wilson, kes pidas noore eestlase ja tema juhendaja Markko Märtiniga pika ja näiliselt heatujulise vestluse. Millest mehed rääkisid, jättis Tänak siiski enda teada.

«Kiitmiseks polnud põhjust – tegelikult oli see ralli pettumus nii meile kui ka Fordile. SWRC arvestuses võitis ju Škoda, ralli üldvõit läks aga Citroënile,» tõdes Tänak.

Eesti parim rallimees oli enda vastu karm, kuigi ta suutis võita oma klassis üheksa kiiruskatset ja kimbutas isegi enamikku WRCga sõitnud mehi. Hea tulemus jäi aga reede pärastlõunal ühel kiiruskatsel juhtunud sõiduvea taha. Spinni teinud auto mootor suri välja ja käivitamine võttis aega üle kolme minuti. Sellises seisus polnud tal Juho Hännineni ja Martin Prokopi vastu mingit võimalust. Samas mehed juhivad Tänaku ees ka sarja kokkuvõttes.

«Tegin sõiduvea – sõitsime maksimumi piiril ja hoog oli väga suur,» sõnas Tänak, kes enda sõnul jälgis võistluse ajal vaid peakonkurendi Hännineni aegu. Saatusliku eksimuseni käis kahe mehe vahel sekund-sekundis heitlus.

WRC-autodega sõitvate meestega konkureerimise peale Tänak ei mõelnud. Tegelikult ei tahagi ta ennast nendega võrrelda, enne kui istumise all samadele parameetritele vastav sõiduk. Praegu tema käsutuses olev S-2000 Ford jääb oma omaduste poolest WRC-masinatele alla. Testisõitudes on Tänak WRC-masinat proovinud, kuid maailma ässadega võistlemiseks pole veel võimalust tekkinud.

Esmalt tuleb tal käimasolev hooaeg lõpuni sõita. Selleks tuleb auto muuta asfaldirallidele sobivaks. 18.–21. augustini kihutatakse MM-punktide nimel Saksamaal. Enne seda  korraldab Tänaku tiim hea seadistuse leidmiseks spetsiaalse testipäeva. Tänaku sõnul tehakse seda kusagil Euroopas, ent täpset paika pole nad välja valinud.

Kuigi asfaldirallid pole tavaliselt eestlaste tugevaimaks küljeks, ootab Tänak Saksamaa võistlust juba pikisilmi. «Usun, et minu autoga on asfaldil mõnus kihutada,» sõnas ta ja kordas, et kavatseb sõita nii kiiresti kui suudab. «Ma ei saa ju mõelda, et lähen võtma teist või kolmandat kohta. Võistluses tuleb pidevalt gaasi peal hoida.»

Teine eestlasest SWRC-sarjas osaleja Karl Kruuda oli finišis samuti üsna nukker. Ralli viimasel päeval püsis tema Škoda küll heas korras, ent seitsmendast kohast kõrgemale ta ei tõusnud. Reedel katkise autoga sõites kogunes liialt kaotussekundeid.

«Reedene päev jättis oma jälje, kuid tegelikult olen endas veidike pettunud,» tunnistas Kruuda. «Kiiresti sõitmiseks polnud mul piisavalt enesekindlust. Olukorras, kus ma ei näinud, mis mäenuki taga ootab, ei suutnud ma end usaldada. Kunagi ei teadnud, kuhu ja kuidas auto lendab.»

Kruuda polnud varem Soome MM-rallil sõitnud ja see paneb teda uskuma, et tuleval hooajal näitab ta samas juba hoopis teistsugust kiirust. Lisaks loodab ta järgmisel hooajal istuda paremas ja töökindlamas autos. «Võimalusi peaks tekkima. Loodan, et olen tänavuste sõitudega juba midagi tõestanud,» sõnas ta.

Soome MM-ralli
1. Sebastien Loeb, 2. Jari-Matti Latvala +8,1, 3. Sebastien Ogier +12,6.
MM-sarja üldseis: 1. Loeb 171, 2. Mikko Hirvonen 144, 3. Ogier 140, 4. Latvala 96, 5. Petter Solberg 83,  6. Mads Østberg 56.
SWRC üldseis: 1. Juho Hänninen 86, 2. Martin Prokop 68, 3. Ott Tänak 55. 4. Bernardo Sousa 51, 5. Hermann Gassner Jr. 49, 6. Karl Kruuda 48.
WRC-akadeemia üldseis: 1. Egon Kaur 88, 2. Brendan Reeves 36, 3. Craig Breen 36.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles