Egon Kaur tõestas Soomes kahtlejatele, et on tõeline sõidumees

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Egon Kauri ja Erik Lepiksoni õnnehetk.
Egon Kauri ja Erik Lepiksoni õnnehetk. Foto: Ray Põder

Egon Kaur on tõusnud WRC-akadeemia rallisarja tõeliseks staariks – ta on võitnud kõik kolm seni peetud MM-etappi. Soomes suutis ta seda erakordselt pingelises heitluses, tänu viimastel kiiruskatsetel näidatud enesekindlusele. Lõpuks edestas ta Craig Breeni vaid 2,6 sekundiga.

«Hoidsin hinge kinni, et autoga midagi ei juhtuks,» tunnistas Kaur. «Võib-olla oli meie poolt rumal niimoodi suruda, kuid tundsin, et tahan seda rallit võita. Olin kindel, et Breen läheb viimasel kiiruskatel maksimumi peale, pidin ka ise andma endast kõik.»

Kaardilugeja Erik Lepikson lisas, et Kauri ei huvitanud nendel minutitel miski muu kui võit. Ilmselt polnuks tema tagasihoidmisel vähimatki mõtet.

WRC-akadeemia punktiseisu vaadates võinuks Kaur lõpetada ka rahulikult teisena. Edu järgnevate ees on väga suur. Autost ja endast maksimumi võtmisel oli aga Kauril selge tagamõte – ta tahtis tõestada, et võib ka oma sõiduga võitudeni küündida.

«Kahel eelmisel etapil võitsin pärast peakonkurentide katkestamist ja võidi mõelda, et olen võitnud vaid tänu õnnele. Nüüd saime aga ka ise kiirust näidata,» selgitas Kaur. «Pealegi pole Soome teedel kuigi lihtne väiksema hooga sõita. Siin peab alati maksimumi peale keskenduma, muidu hindad olusid valesti ja see võib halvasti lõppeda. Eksimiseks ruumi polnud – tee oli täpselt auto laiune.»

Võitmiseks oli veel üks hea ajend – Soome MM-rallit hinnatakse väga kõrgelt. «Kindlasti on see võit mu senine parim saavutus,» kinnitas Kaur.

Võistluse eel oli Kaur enesekindel. Rally Estonial leitud kiiruse põhjal uskus ta, et suudab Jyväskylä ümbruses konkurente kindlamini alistada. Tegelikult suutis ta aga esikohakonkurentsi tõusta alles teise võistluspäeva lõpus.

Sarja kokkuvõttes juhib Kaur lähima jälitaja ees 52 punktiga. Kuna WRC-akadeemia sõitjad saavad ka iga kiiruskatse võidu eest ühe lisapunkti, ei tähenda selline edu veel kindlat võitu. Sõita on veel kolm etappi, millest kaks kulgevad asfaldil.

«Asfaldil ei mõtle ma esialgu võidust, ka koht esikolmikus oleks väga hea,» rääkis Kaur, kelle kogemused sellisel teel piirduvad viis aastat tagasi osaletud ühe võistlusega. «Üritasin ühe itaallase käest võtta sõidutunde, kuid selgus, et suviti on nad puhkusel.»

Päris külmalt ei pea Kaur siiski starti minema, eeloleval nädalavahetusel osaleb ta ühel Saksamaa meistrivõistluste etapil. Esialgu on lahtine, kellega ta seal starti läheb – hooaega alustas ta Mait Laidveega, Itaalias ja Soomes istus tema kõrval aga Erik Lepikson.

Pärast Soome rallit pidi Kaur otsustama, kumma mehega hooaja lõpuni minna. Küsimus olevat nende võimalustes istuda autos hooaja lõpuni. «Tegelikult pean otsuste langetamisel mõtlema juba ka järgmisele hooajale,» lisas Kaur.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles