Aava loobus tuleviku nimel viimasest MM-rallist

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lähinädalatel selgub, kas Urmo Aava ja Kuldar Sikk istuvad tuleval hooajal              Citroënis või vahetavad selle Fordi vastu.
Lähinädalatel selgub, kas Urmo Aava ja Kuldar Sikk istuvad tuleval hooajal Citroënis või vahetavad selle Fordi vastu. Foto: Marek Mägar

Urmo Aava loobus osalemast autoralli viimasel MM-etapil Suurbritannias. Ei, see ei tähenda sugugi tema karjääri lõppu, raske otsus langetati hoopis järgmise hooaja unistuste täitumise huvides.


Tegelikult tegelevadki Aava, tema kaardilugeja Kuldar Sikk ning nende abilised juba aktiivselt uue hooajaga ning tänavuse MM-sarja viimasel etapil osalemisel pole enam nii suurt tähtsust. Seda enam, et aasta alguses plaani võetud kümme rallit on tippkarussellis läbitud.



Eesti parim rallipaar on sügise jooksul tutvunud kõigi kolme MM-sarjas osaleva tiimi köögipoolega ning käinud autoga testisõitudel. Viimati kihutasid Aava ja Sikk eelmise nädala lõpus Ford Focus WRCga.



«Nüüd on meil Fordi ja Subaru tiimides valitsev olukord teada,» märkis Aava. «Pealegi on tingimused MM-sarja meeskondades paari viimase nädalaga meie jaoks soodsamaks muutunud. Majanduses toimuv mõjub ka rallis ning tiimide küsitavad hinnad langevad.»



Novembri alguses kurtis Aava, et turul on palju suure rahakotiga rallimehi, kes suudavad võistlemise eest maksta meeskondadele väga kopsakaid summasid. Ilmselt on aga nüüdseks nendegi meeste rahakotid kõhnunud.



Tänavu küündis Aava ja Siku eelarve üle 30 miljoni Eesti krooni. Tuleval aastal soovivad eestlased võistlusvõimaluste eest vähem maksta. «Oleme teinud liiga palju tööd, et ainult kommertslikel alustel sõita,» leidis Aava. «Kui meilt aga nõutakse tänavusega võrdne summa, polnud sellest aastast mingit kasu.»



Rallimaailmas peaks pilt selginema lähinädalatel. 15. detsembriks peavad tiimid teatama oma M1 ja M2 meeskondade koosseisud. Tänavu Citroëniga kihutades 13 punkti kogunud eestlased loodavad soodsatele lahendustele.



Tänavu esimest hooaega WRC-sarjas võistelnud Aava ja Siku jaoks algas aasta hästi ning kuni suve lõpuni suudeti mitmetel rallidel sähvatada. Sügisega saabus tumedam aeg, mis päädis viimasest rallist loobumisega.



«Tänavust hooaega ei saa vaadata ainult mustades ja valgetes toonides,» mõtiskles Aava. «Tegelikult suutsime ju täita praktiliselt kõik aastaks pandud eesmärgid.»



Aava meenutas, et hooajal oli plaanis osaleda kümnel MM-rallil. Kuigi suvel tekkis lisavõimalus kihutada ka Uus-Meremaal, polnud see Citroëni tiimilt saadud tasuta kingitus. Seega olnuks praeguses olukorras lisakulutusi teha liiga riskantne. «Otsustajate silmis ei muuda see midagi. Suurbritannias oleks mõtet startida vaid siis, kui suudaksime võidelda poodiumikohtade eest, see aga tähendaks suuri riske,» selgitas Aava. «Targem on raha säästa.»



Teise suure eesmärgina lootsid eestlased kaotada parimal rallil võitjale mitte rohkem kui 0,7 sekundit kilomeetri kohta. Uus-Meremaal jäid nad võitjast maha keskmiselt 0,6 sekundit. Seega napp, kuid kindel plaaniületus.



Samas ei pea Aava Uus-Meremaa rallit sugugi hooaja parimaks. «Väga heas hoos olime Türgis ja Kreekas,» meenutas ta. «Hooaja alguses lootsime võidelda viienda ja kaheksanda koha piiril, kuid Kreekas olime koguni neljandad.»



Kiiruskatsete võite ei julgenud eestlased debüüthooajal üldse loota, ent hooaja lõpuks on neil taskus viis kiireimat aega. Esikohad napsati Kreekas ja Türgis. «See on väga hea näitaja,» arvas Aava. «Otsustajate silmis ongi just kiirus oluline, mitte sarja kokkuvõtte üheksanda ja kümnenda koha võrdlus.»



Kuigi eesmärgid said täidetud, tunnistas Aava ka tehtud vigu. Ta meenutas, et hooaja jooksul lasti läbi liiga palju pisivigu, ent kurvides lõikamine kuuluvat tema sõidumaneeri juurde.



«Sellega tuleb edaspidi tegeleda,» märkis ta. «Kõige rohkem on mul kahju Kataloonia rallist. Korralikult lõpuni sõites võinuks seal tulla karjääri parim tulemus.»



Suurbritannia rallist jääb kõrvale ka PWRC-sarjas sõitev Martin Rauam. Ainsa Eesti esindajana on stardis samuti N-rühma masinal sõitvad Egon Kaur ja Simo Koskinen.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles