Kas Aava leiab võimaluse tipptasemel tiimis jätkata?

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eelmisel hooajal keeras Urmo Aava Citroëni rooli
Eelmisel hooajal keeras Urmo Aava Citroëni rooli Foto: Marek Mägar

Kuigi aasta lõpuni on vaid mõni päev, sipleb rallimees Urmo Aava teadmatuses – kas üldse, ja kui, siis millises tiimis saab ta tuleval aastal MM-sarjas võistelda?


Võimatu pole ka kolimine aste madalamasse IRC-sarja või hoopis vaheaasta.



Detsembris tiksusid täis rallimaailmas kaks olulist tähtaega: 15. detsembriks pidid MMil osalevad tiimid nimetama oma põhisõitjad, 23. detsembriks tuli aga registreeruda MM-sarja esimesele etapile Iirimaa rallile.



Viimaste aastate Eesti parima rallipaari Urmo Aava ja Kuldar Siku nime ei leia paraku kummastki nimekirjast. Aava sõnul pole hooaja avavõistlusel osalemine siiski veel täiesti välistatud.



«Mitmed meeskonnad esitasid MM-sarja korraldajatele palve pikendada Iirimaa rallile registreerimistähtaega 31. detsembrini,» rääkis Aava. «Kuid praeguse seisuga me sellel võistlusel ei osale.»



Citroën teatas uued sõitjad


Lõppeval aastal sõitsid Aava ja Sikk esimest hooaega WRC-sarjas. Eestlaste käsutuses oli tipptasemel Citroën C4 rallimasin ning maailma parima rallitiimi tugi ja nõuanded. Kuigi eestlased noppisid viis kiiruskatse võitu, olid parimal võistlusel neljandad ning said MMi kokkuvõttes 11. koha, ei taganud see uueks aastaks soodsamaid tingimusi.



Vastupidi – pärast Suzuki ja Subaru loobumist on sõitjate turul heade sohvrite üleküllus ning paljud on nõus tasuma sõiduvõimaluse eest kosmilisi summasid. Meeskonnad on aga varmad olukorda kasutama. «Läbirääkimistel oleme oma soovidega justkui küla erinevates otstes ning meil ei õnnestu kuidagi keskel kokku saada,» möönis Aava.



Kuigi Aava ja Siku senised sponsorid on toetuse jätkumist kinnitanud, pole neil võimalik raha hulka suurendada. Tänavu kulutasid nad tippsarjas võistlemiseks üle 30 miljoni krooni.


Seetõttu muutuvad nende võimalused kihutada tuleval hooajal Fordi või Citroëni M2 meeskonnas üha hägusemaks. Seda enam, et Citroën teatas jõululaupäeval järelkasvutiimi moodustamisest ning avalikustas ka seal tööd leidvate pilootide nimed.



Mullu koos Aavaga samas sõitnud Conrad Rautenbachi kõrval olid väljavalitute hulgas eestlastele hästi tuttav noor venelane Jevgeni Novikov ning prantslane Sebastien Ogier. Vähemalt Iirimaal sõidab nende värvides ka Subaru loobumisel töötuks jäänud austraallane


Chris Atkinson.



Citroëni spordidirektori Olivier Quesneli sõnul osaletakse vähemalt kaheksal MM-rallil, mis tagab õiguse võidelda meeskondlike punktide eest. Kindlasti osaleb kõigil järgmise aasta rallidel põhjatu rahakotiga Rautenbach. Novikovile on lubatud kaheksal ning juunioride maailmameistrile Ogierile kuuel rallil startimist.



Kõik märgid näitavad ka seda, et koostöö Atkinsoniga ei piirdu ainult hooaja esimese ralliga. «Olen veendunud, et sellega me ei peatu,» märkis tiimi mänedžer Benoit Nogier.



Sarnaselt lõppeva aastaga kihutavad Citroëni esindusmeeskonnas maailmameister prantslane Sebastien Loeb ja hispaanlane Daniel Sordo. Nende suure konkurendi Fordi rool peaks aga jätkuvalt kuuluma soomlastele Mikko Hirvonenile ja Jari-Matti Latvalale.



Paljud tipud ikka tööta


Oma võimaluse otsingutel veel täna ja hommegi tähtsaid kõnelusi pidav Aava juhtis aga tähelepanu, et ebaselges olukorras on veel palju heal tasemel rallimehi – itaallane Gigi Galli, belglane Francois Duval ning norralastest vennad Henning ja Petter Solberg. Just Subaru loobumise järel tööta jäänud Petter Solbergi otsustest sõltub palju.



«M2 meeskonda on raske pääseda, igatahes Citroënis ei näe ma endal erilisi võimalusi,» tunnistas Aava. «Kui meil õnnestuks koostöös mõne muu meeskonnaga osaleda kuuel või kaheksal rallil, oleks ka päris hea. Kuue võistluse puhul poleks mõtet neid üle hooaja laiali hajutada, vaid valida võimalikult lähestikku toimuvad võistlused.»



Hädavariandina on Aava mõelnud ka IRC-sarjas sõitmisele, ent peab seda siiski viimaseks valikuks. S-2000 autodega sõidetava sarja tase jääb MMile selgelt alla.



«Olen arvamusel, et autoralli koorekiht osaleb WRC-sarjas,» selgitas Aava.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles