Dakari ralli uus marsruut nõudis kolm inimelu

Oliver Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Dakari ralli puhul täiesti tavaline pilt: KTMil kihutanud prantslasest mootorrattur Pierrick Bonnet kukkus oma tsikliga, kui oli tahtnud vältida kokkupõrget argentiinlase Orrlando 
Terranova uppikeeratud BMWga. Õnnetus lõppes mõlemale suuremate vigastusteta.
Dakari ralli puhul täiesti tavaline pilt: KTMil kihutanud prantslasest mootorrattur Pierrick Bonnet kukkus oma tsikliga, kui oli tahtnud vältida kokkupõrget argentiinlase Orrlando Terranova uppikeeratud BMWga. Õnnetus lõppes mõlemale suuremate vigastusteta. Foto: AP / Scanpix

Dakari ralli kolis terroriohu tõttu Aafrikast Lõuna-Ameerikasse, kuid ka uus võistluspaik nõudis inimohvreid. Elu kaotas kolm ning koomasse langes kaks võistlejat.





3. jaanuaril alguse saanud Dakari ralli näitas oma mustemat poolt juba avakatsel, kui brittide ekipaaž Paul Green – Matthew Harrison teelt välja sõitis. Roolis istunud Green sai tõsiseid rindkerevigastusi, kuid tema olukord on nüüdseks paranenud.

«Tema elu pole enam ohus,» märkis haigla personali esindaja pärast seda, kui mees oli nädal aega kriitilises seisundis olnud. «Ta vajab veel küll ravimist, kuid raskem aeg on möödas.»

Kadunu otsimisega viivitati


Hullem lugu on Greeni kaardilugeja Harrisoniga, kes langes pärast õnnetust koomasse.
Santa Rosa raviasutuse doktori Marcelo Allochise kinnitusel on Harrisoni seisund stabiilne, kuid hingamisel tuleb kasutada siiski respiraatori abi. «Midagi muud kui oodata me sellistes oludes teha ei saa,» nentis Allochise.

Paraku ei tulnud ka esimest hukkunut kaua oodata. 49-aastane Prantsusmaa motomees Pascal Terry jäi kadunuks juba teisel päeval sõidetud etapil. Otsingud kandsid vilja aga alles tükk aega hiljem, nimelt 7. jaanuaril.

«Mootorrattur leiti väga raskesti ligipääsetavast piirkonnast,» seisis võidusõidu korraldajate avalduses. «Ta oli kiivri peast ära võtnud ning koos vee ja toiduga varju alla läinud.»

La Pampa provintsipolitsei pealiku Julio Acosta sõnul selgus lahkamisel, et surma põhjustas kopsuturse, mille tagajärjel jäi Terry hing kinni ning tema süda seiskus. Samas kinnitas Acosta, et kui mootorrattur oleks varem leitud, võinuks meedikud tema elu päästa. Paraku valitses võistluste korraldajate seas segadus ning esmalt arvati, et Terry siiski jõudis sihtkohta.

«Mehe otsinguid ei alustatud kohe, kuna Terry-nimeline võistleja registreeris end Neuqueni laagris,» märkis Acosta. «Paraku polnud tegu Pasquali, vaid tema vennaga, kes samuti rallil osales.»

Ka kümnes kiiruskatse kujunes traagiliseks. Mootorrattal võistelnud hispaanlane Cristobal Guerrero kukkus Tšiili kõrbelinnast Copiapost alguse saanud 376 kilomeetri pikkuse etapi poole peal ning langes kohe koomasse. Guerrero viidi kohalikku haiglasse ning seal tuvastati tal tõsine ajukahjustus.

«Esmalt peame tema seisundi stabiliseerima,» märkis Atacama haigla peaarst Ana Quiroga. «Ta kaotas kõrvade kaudu suure hulga verd.» Õnnejumalanna otsustas Guerrerole siiski naeratada ning möödunud kolmapäeval selgus, et mehe seisund pole enam eluohtlik.

Kui võistlus veel Aafrikas toimus, sai sealse tsiviliseerimata publiku pärast tihtipeale surma ka pealtvaatajaid. Paraku ei pääsenud ka Lõuna-Ameerikas tsiviilelanikud päris puhta nahaga – saatuse irooniana said nood surma aga just autoroolis.

Nimelt sõitis võistlusautode rehve transportinud veoauto argentiinlasest juht otsa sõiduautole, mille peruulasest ja tšiillasest reisijad hukkusid kohapeal. Veoki juht arreteeriti, kuna uuritakse, miks mees sõitis vales reas.

Võit Lõuna-Aafrikasse


Tänavune Dakar polnud ohvrite poolest siiski erand, sest juba 1979. aastal alguse saanud kestvussõit on pea alati nõudnud inimelusid. Võistlus jäeti mullu Aafrikas valitseva terroriohu tõttu ära, kuid näiteks tunamullu liitusid looja karjaga kaks võistlejat – mootorratturid Elmer Symons ja Eric Aubijoux.

Hoolimata võistlust piiravast vikatimehest peetakse Dakari võitja tiitlit autospordi üheks ihaldatumaks tunnustuseks ning sel aastal võitis autode arvestuses Volkswageni rooli keeranud Giniel De Villiers, kes viis Dakari võidu esimest korda Lõuna-Aafrika Vabariiki.

«See on kirjeldamatu. Ma pole kunagi midagi sellist tundnud. Olin viimastel kilomeetritel äärmiselt närviline,» sõnas De Villiers.

Teise koha sai võitjale 8 minuti ja 59 sekundiga kaotanud ameeriklane Mark Miller (Volkswagen). Mootorrataste arvestuses sai esikoha hispaanlane Marc Coma (KTM) ning veoautode klassis oli parim venelane Firdaus Kabirov (Kamaz).

Dakari ralli
Kokkuvõttes:

Autod:

1. De Villers (Lõuna-Aafrika Vabariik) 48:10.57
2. Miller (USA) +8.59
3. Gordon (USA) +1:46.15
4. Tollefsen (Norra) +6:04.34
5. Holowczyc (Poola) +6:37.49
6. Depping (Saksamaa) +8:43.29

Mootorrattad:
1. Coma (Hispaania) 52:14.33
2. Despres (Prantsusmaa) +1:25.38
3. Fretigne (Prantsusmaa) +1:38.56
4. Casteu (Prantsusmaa) +2:17.54
5. Rodrigues (Portugal) +2:22.11
6. Ullevalseter (Norra) +2:25.02

Veoautod:
1. Kabirov (Venemaa) 49:34.46
2. Tšagin (Venemaa) +3.39
3. De Rooy (Holland) +59.56
4. Mardejev (Venemaa) +6:46.30
5. Echter (Saksamaa) +7:19.41
6. De Azevedo (Brasiilia) +9:31.18

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles