Aava õpib tundma autot ja võõraid teid

Peep Pahv
, «Postimees»
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk Stobarti tiimi värvides Ford Focus WRC autoga eilsel testikatsel.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk Stobarti tiimi värvides Ford Focus WRC autoga eilsel testikatsel. Foto: Stobart Motorsport

Kõik, kõik on uus jaanuarikuus – siis auto uus, uus vormipluus… Nii võisid mõelda Urmo Aava ja Kuldar Sikk, sõites eile üle Iirimaa ralli stardiplatvormi – istudes Ford Focuses, seljas Stobarti kirjadega kombinesoonid.


Lisaks meeskonnale ja sõiduvahendile on eestlastele uus ja tundmatu ka Iirimaa ralli. Korra on nad nende teedega tutvunud, ent võistlusolukorras pole seal kihutanud. «Teed on päris rasked, lihtne see ralli igatahes ei tule,» sõnas Aava eile pärastlõunal.

Selleks ajaks olid kõik ettevalmistused tehtud, rajalegend kirjas ning hommikul testikatse neli korda läbi sõidetud. Kui hästi rada vihikusse kirja saadi, ei julgenud Aava ennustada. «Kuna me pole siin varem sõitnud, ei oska millegagi võrrelda. Ainult sisetundest ei saa lähtuda,» selgitas ta.

Olukorra muudab keerulisemaks teadmine, et kuigi Iirimaal sõidetakse asfaldil, muutuvad kitsad teed kiiresti mudaseks ja kruusaseguseks. Auto seadistamisel tähendab see kompromisside tegemist.

Alles pisut rohkem kui nädal tagasi Stobarti tiimiga Iirimaa ja Norra rallil osalemise suhtes lõplikult kokkuleppele jõudnud Aaval ja Sikul jäi hooaja avalöögiks valmistumiseks vähe aega. Nädala alguses said nad tutvuda Fordi rallimasinaga, läbides asfaldil sadakond kilomeetrit.

Auto jättis Aavale hea mulje. «Sõita on sellega meeldivam kui Citroëniga – loogiline ja mugav masin,» kiitis eestlane sõiduvahendit, ent möönis, et nii lühikese ajaga pole võimalik autot selgeks õppida. «Kõik nupud ja lülitid on uued või harjumatus kohas. Nende selgeks saamine võtab natuke aega.»

Eilsel testikatsel näitas Aava seitsmendat aega. Kiireimat aega näidanud soomlasele Mikko Hirvonenile kaotas ta 2,9 sekundit, Fordi sõitjatest oli see neljas tulemus. «Läbisin raja neli korda ning tegin auto seadistuses muudatusi,» lausus Aava. «Oma peaga ei hakanud me midagi leiutama, saime inseneridelt soovitusi.» Rallimees lisas, et Fordi tiimi insenerid tegid omavahel väga tihedat koostööd.

Soome päevaleht Turun Sanomat avaldas üleeile artikli, kus Aavat peetakse nelja tehasesõitja suurimaks ohustajaks. Ajalehe arvates hakkavad poodiumikohtade eest võitlema Citroëni esinumbrid Sebastien Loeb ja Danile Sordo ning Fordi tehasetiimis kihutavad Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala. Samas märgitakse, et kui Aava õpib Fordi korralikult tundma, saab just temast suure neliku peamine ohustaja.

Aava kinnitas, et sellised arvamused ei sea ta õlule lisapingeid. «Mida paremini sa sõidad, seda rohkem sinult oodatakse,» nentis ta. «Näiteks Hirvonenil on palju raskem, temalt oodatakse Loebi alistamist.»

Hooaja jätkumise suhtes on Aava ja Siku jaoks oluline näidata Iirimaal ning kaks nädalat hiljem Norras head sõitu. Vaatamata sellele ei kavatse Aava täna kohe gaasipedaali põhja vajutada.

«Kuldar ütles küll, et tema ei tulnud siia mökutama ning tahab kohe täiskiirusel legendi lugeda,» muutus Aava hetkeks lõbusaks, ent tunnistas, et liigselt riskima nad ei hakka.

Autoralli MM-sarja avalöögiks oleval Iirimaa rallil sõidetakse 19 kiiruskatset, neist kaheksa esimesel päeval. Sõitjate tööpäevad tulevad pikad ja kurnavad. Esimesele kiiruskatsele minnakse Eesti aja järgi kell 10.13, viimast kiiruskatset alustatakse 21.39.

Autoralli MM

Täna algab Iirimaalt autoralli MM-sari. Hooaja avaetapil on stardis 20 WRC masinat. Neist tugevamad meeskonnad sõidavad järgmisest koosseisudes:

•    Citroën – Sebastien Loeb (Prantsusmaa), Daniel Sordo (Hispaania)
•    Ford – Mikko Hirvonen (Soome), Jari-Matti Latvala (Soome), Khalid Al Qassim (AÜE)
•    Stobart – Urmo Aava (Eesti), Henning Solberg (Norra), Matthew Wilson (Suurbritannia)
•    Citroën Junior – Chris Atkinson (Austraalia), Conrad Rautenbach (Zimbabwe), Sebastien Ogier (Prantsusmaa)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles