Liidri kuulsusesära asendus kiiresti mudase kraaviga

Peep Pahv
, «Postimees»
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk Iirimaa mudastel teedel.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk Iirimaa mudastel teedel. Foto: worldrallypics.com

Urmo Aava ja Kuldar Sikk tundsid eile elu mitmepalgelisust – hommikul kerkisid nad Iirimaa MM-ralli liidrikohta hoides kangelasteks, pärastlõunal mudasesse kraavi maandudes kogusid äpardujate mainet.



«Hoidsime küll pea külmana, kuid tingimused olid väga ekstreemsed – kogu tee oli täis vett ja pori,» rääkis kuuendal kiiruskatsel autoga pirueti teinud ning kraavi libisenud Aava. «Ühes kurvis kaldus auto tagumiste ratastega libedale pinnasele ning enam polnud midagi teha.»



Kuigi eestlaste Ford Focus WRC jäi õnnetuses täiesti terveks, kulus rajale tagasi pääsemiseks paarkümmend minutit. Auto istus mudases kraavis põhja peal ning pealtvaatajatel nappis jõudu seda sealt välja lükata. Pärast pikka rassimist see siiski õnnestus.



«Sõitsime küll kiiruskatse lõpuni, ent tiim andis meile teada, et õigem oleks katkestada ning laupäeval superralli süsteemis jätkata,» selgitas Aava. «Selge see, et tuleviku mõttes ei tulnud õnnetus meile kasuks.»



Tihe vihmasadu


Kolme sõitmata kiiruskatse eest teeninuks ta 15 minutit trahvi. Mõni tund hiljem selgus, et saatus oli seekord armulisem ning eestlastele liideti juurde vaid 10 minutit.



Nimelt otsustasid ralli korraldajad jätta ära eilse päeva kaks viimast kiiruskatset. Seega ei lisandunud nende eest Aavale lisaminuteid. Kuna aga Aava teekond katkes eile viimaseks jäänud kiiruskatsel, liideti ta tulemusele 10 minutit.



«Siin sajab väga tihedalt ning teed on paksult vett täis,» viitas Aava kiiruskatsete ärajäämise tagamaadele. «Juba varem oli isegi sirge peal raske teel püsida. Nii hulludes oludes pole ma varem võistelnud.»



Esimest korda Stobarti meeskonnas sõitvatele Aavale ja Sikule algas hommik päikseliselt. Kolmel esimesel kiiruskatsel näitasid nad teist aega ning hooldusparki sõites ilutses nende nimi liidrikohal – otse maailmameister Sebastien Loebi ees. Kunagi varem polnud Aava ja Sikk WRC-sarjas liidristaatust nautinud.



«Rehvivalikus olid võtta talverehvid või siledad asfaldirehvid. Meie ja veel mõned otsustasime talviste kasuks,» rääkis Aava. «Loeb ja Hirvonen panid need alla alles teiseks ringiks. Siis oli juba selge, et nad hakkavad liikuma omas tempos.»



Võrreldes kiiruskatsete esmakordse läbimisega suutsid eestlasedki sekundeid kärpida, ent aastaid maailma tipus kihutanud konkurendid olid märksa kiiremad ning surusid Eesti rallipaari neljandaks.



Loeb juhib


«Pärast kolme kiiruskatset olid kõik meiega väga rahul, ent ühtegi korraldust tempot alandada ei tulnud,» kinnitas Aava. «Sõitsime siiski natuke rahulikumalt – võimalik, et isegi liiga rahulikult ning see maksis kätte.»



Kuigi kõrge koha püüdmine pole enam võimalik, on eestlastel hea võimalus veel kord oma kiirust näidata. Seetõttu ei vaeva nad oma pead äparduse võimalike tagajärgede vaagimisega, vaid keskenduvad sõitmisele. «Sõidame kõigepealt selle ralli lõpuni, eks siis mõtleme,» nentis Aava.



Iirimaa ralli avapäeva järel juhib viimaste aastate valitseja Loeb. Meeskonnakaaslane Daniel Sordo kaotab 44,4 ning Fordi esinumber Mikko Hirvonen 1.04,8. Aava kaotab Loebile 11.00,2 ning asub 19. kohal. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles