Ferrari võtab uue auto täiendamisel eeskuju Sauberist

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sauberi vormel-1 masin
Sauberi vormel-1 masin Foto: SCANPIX

Ferrari vormel-1 meeskond võtab oma uue mudeli täiendamisel kõvasti malli Sauberi vormelilt. Pettumust valmistanud F2012 mudeli parandatud järglane peaks valmima õige pea.

Itaalia ajakirja Autosprint hinnangul meenutab Ferrari värskeim auto Sauberi tänavust mudelit C31 niivõrd, et see ristiti nimega «Ferrauber». Autosprindi kirjeldusel on praktiliselt üks-ühele kopeeritud nii tagaosa ehitust kui ka külgpontoone. See on Ferrari jaoks ülimalt lihtne, kuna Sauber kasutab teatavasti nii Ferrari mootorit kui ka käigukasti.

Sauber näitas head kiirust viimasel etapil Malaisias, kus Sergio Perez noppis teise koha ja ohustas pikka aega tõsiselt ka Fernando Alonso liidripositsiooni. Nende tehnilisi lahendusi on kopeerinud teisedki tiimid - nii ehitas näiteks Red Bull oma uue mudeli RB8 tagaosa hooajaeelse testiperioodi lõpuks samasuguseks nagu Sauberil.

«Me pidime teistega võrreldes vähemast loobuma,» tunnistas Sauberi peakonstruktor Matt Morris. Pärast seda, kui tänavuseks keelati eelmisel hooajal kasutusel olnud puhutavad difuusorid, balansseerib Sauberi aerudünaamikalahendus kuuldavasti reeglitega lubatu piiril, ent Rahvusvaheline Autoliit FIA on selle seaduspäraseks kuulutanud.

«Me ei saa täpselt öelda, kui suurt aerodünaamilist mõju üks või teine lahendus avaldab,» sõnas FIA tehniline delegaat Charlie Whiting agentuurile GMM. «Seega ei saa me ka öelda, et miski on liig. Uute reeglite eesmärk oligi niisuguste hinnangute andmise vajalikkust vältida.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles