Norra rallist saab Aavale ja Sikule erakordselt tähtis võistlus

Peep Pahv
, «Postimees»
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk Iirimaa rallil kihutamas.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk Iirimaa rallil kihutamas. Foto: Stobart

Urmo Aava ja Kuldar Sikk annavad endale aru, et nädala lõpus sõidetav Norra ralli on karjääri jätkumise suhtes ülisuure tähtsusega. Sellest mõtlemise ja lisapingete tekitamisega nad end siiski ei koorma.



Eestlased teavad, et pärast Norra võistlust seisvad neil ees uued kõnelused Stobarti tiimi bossidega. Tühjade kätega pole mõtet sinna minna, esmatähtis on siiski raha, kuid tagataskus peituv hea tulemus võiks järgmiste rallide eest küsitavat summat veidikenegi vähendada.



Iirimaa ja Norra kihutamiste vahele jääval ajal pole Aava meeskonna juhtidega tuleviku teemadel vestelnud. «See jutt ei viiks nagunii mitte kuhugi,» oli ta veendunud.



Kuigi selles tõdemuses kõlas nukker alatoon, vaatas Aava tuleviku suunas siiski optimistlikult. «Tahame Norra ralli hästi ära sõita – seepärast on see väga tähtis võistlus, ilma igasuguse naljata. Tähtsam, kui mõni muu senine ralli,» sõnas ta. «Vahepeal olen kodus ka sponsoritega natuke tööd teinud ning loodan, et läbirääkimised lähevad hästi. Veebruari jooksul tahaks plaanid paika saada.»



Kuigi Stobarti tiim teatas aasta hakul korduvalt, et Aava sõidab nende värvides vähemalt kaheksal MM-rallil, pole meeskond ja piloot lepingut allkirjastanud. Vastupidi, majanduslangusest tingitud rahanappuses lepiti esialgu suusõnaliselt kokku kahel esimesel rallil osalemine, nüüd ootavad ees uued läbirääkimised.



Võistluse eel püüab Aava eesootavatele kõnelustele mitte mõelda, vaid sisendab endale, et vaatamata raskustele ei jää elu seisma. Helgemale meeleolule aitas kaasa eile Norras valitsenud muinasjutuliselt kaunis ilm.



«Päike paistab, lund on vähemalt meeter ning ümberringi ilusad vaated,» kirjeldas Aava Hamari ümbruses avanevat pilti.



Eilne päev kulus eestlastel auto testimiseks. Poole päevaga läbisid nad talvistel teedel 130 kilomeetrit. Sobiv seadistus sai päris kiiresti paika ning enamiku ajast saigi kulutada lihtsalt sõitmisele ja Fordi tehnikaga kohanemisele.



«Alustasime tavalisest baasseadistusest ning liikusime Mikko Hirvoneni ja Jari-Matti Latvala kasutatavate variantide poole,» selgitas Aava ning tõi näiteks, et meeskonnakaaslane Henning Solberg kasutab hoopis teistsugust seadistust. Koduradadel kihutava mehe sõidustiil on lihtsalt teistest erinev.



Solberg valis ka Stobarti tiimi testisõitude teelõigu. Aava sõnul oli see hea valik. «Esimene osa oli laiem ja kiirem, teine kitsam. Auto käitumisest andis see hea pildi,» märkis eestlane.


Kuigi Aava on Ford Focus WRCga kihutanud kõigest ühel rallil, kinnitas ta, et tunneb end selle masina roolis mõnusalt. «Mulle meeldib see auto, nüüd on küsimus selles, palju suudame masinast välja võtta,» nentis ta.



Aava on varem Norras võistelnud, kaks talve tagasi kihutas ta seal MM-sarjas juunioride klassis. Ta teab, et osa kiiruskatseid kattub toonase võistlusega. Täna ja homme tegeleb Aava koos Sikuga rajalegendi koostamisega, neljapäeva hommikul sõidetakse ralli ametlik testikatse ning õhtul juba Oslos publikukatse.



MM-sarja esimesel etapil Iirimaal kerkisid eestlased korraks võistlust juhtima, ent juba esimese päeva lõpus leidsid nad end kraavist ning olid kõrge koha konkurentsist väljas. Aava ei julgenud lubada, et Norras õnnestub neil taas liidrikohal uhkeldada. «Loodame hoopis ralli kõrge kohaga lõpetada,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles