Kevin Korjus liigub hooaja lävepakul õiges suunas

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevin Korjus
Kevin Korjus Foto: Liis Treimann

Eesti hetke parim vormelipiloot Kevin Korjus testis nädala keskel viimast korda uut vormel-Renault 3.5 sarja autot. Juba kahe nädala pärast ootab sealsamas Hispaanias Aragoni ringrajal ees tänavuse hooaja avaetapp.


Esimene testipäev sujus Korjusel hästi, ta sai läbida palju ringe ning näitas hommikusel sessioonil koguni teist aega. Ülejäänud sessioonid tõid ajatabelis 11., 14. ja 8. koha. Teise päeva lõpp läks eestlasel päris aia taha – auto suri välja ja kuni veale jälile saadi, tabas Aragoni rada rahesadu.

Korjuse pressiesindaja Martin Korjuse sõnul vaevab uut autot hetkel vaid üks suuremat sorti probleem – kurvilised sektorid õnnestub hästi läbida, kuid sirgekiirust autol konkurentidega võrreldes napib. Sama mure vaevab ka tiimi teist autot, mida roolib F1-sarjas Force India heaks testsõitja tööd tegev Jules Bianchi «Samas on hea, et võrdsetes tingimustes on Kevin suutnud näidata Bianchiga igati võrdset kiirust,» tõdes Martin Korjus.

Kuid ka Kevin Korjus ise rõhutab sarja kodulehele antud kommentaarides, et tegemist pole veel võidusõiduga. «Meie eesmärk oli valmistuda esimeseks võistluseks, mis toimub sel samal rajal. Me ei püüa end teistega võrrelda, vaid andmeid koguda ja analüüsida.»

Vormel-Renault sarja jaoks valmis tänavu täiesti uus 530 hj arendav auto, mis on vanast selgelt kiirem. Nii kuulus Aragoni raja senine ringirekord 1.44,325 Korjuse nimele, kuid nüüd parandas testide parimat aega näidanud Robin Frijns seda enam kui viie sekundiga.

Martin Korjuse sõnul ei kulunud Kevinil värske vormeliga harjumiseks kaua, lisaks on tingimused kõigile võrdsed. Vaid tänavu kasutusele võetud DRSi ehk avaneva tagatiivaga tegelemist tuleb pisut õppida. «Kui vormel-1 autol rakendub DRS nupuvajutuse peale, siis vormel-Renault puhul tuleb nuppu pidevalt all hoida,» selgitas Korjus erinevust.

Lotuse F1 meeskonna noorteprogrammi kuuluval Korjusel pole viimasel ajal tolle meeskonnaga kokkupuuteid olnud, kuid põhjus on proosaline. «Lotusega on asjad hetkel ootel, sest oodatakse endiselt nende sõidusimulaatori valmimist,» selgitas Martin Korjus. «Selge on, et hooaja jooksul Kevin vormel-1 autoga kindlasti sõita ei saa. Lotus ei kasuta hetkel isegi F1-etappidel testisõitjat, kogu töö teevad ära põhipiloodid,» lausus ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles