Kruuda ja Kangur tõmbasid Aava MM-sõitudele piduri peale

Peep Pahv
, «Postimees»
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii kihutasid Urmo Aava ja Kuldar Sikk Norras. Kas ka tulevikus?
Nii kihutasid Urmo Aava ja Kuldar Sikk Norras. Kas ka tulevikus? Foto: SCANPIX.

0,8 miljonit eurot, pisut üle 12 miljoni krooni – rallimaailma mõistes kommiraha, praeguse Eesti majanduses toimuva taustal ilmselt hiigelsumma.


Just nii palju vajab Urmo Aava hooaja lõpuni sõitmiseks. Seda raha aga pole.


Mitu aastat on Urmo Aava ja Kuldar Siku rallimaailma vallutamise üritused tuginenud kahe ärimehe, Oliver Kruuda ja Margus Kanguri rahakotile.



Veel möödunud hooajal toetasid nad Eesti praegust parimat rallipaari 30 miljoni krooniga. Nüüd on raha otsas – Kruuda kinnitas eile õhtul, et ei saa tänavu Aava ja Siku ralliprojekti toetada. «Minu ettevõtetes käib reorganiseerimine ning sellel aastal pole toetamine võimalik. Fokuseerisime end ettevõtete müügile ning laekunud rahast jagunuks ka Aava toetamiseks, paraku läks kõik teisiti,» selgitas Kruuda.



«Eestis valitsev majandusolukord on tõesti raske ning praegu peab vaatama, et oma asjadega midagi ei juhtuks,» edastas ka Kangur nukra sõnumi. «Rääkisin täna Urmoga – kindlasti istume veel maha ja vaatame, mida saab teha. Oleme varemgi uurinud, kellega rallimeeste toetamise osas rääkida. Eestis on ju teada, kellel võib raha olla ning kes samal ajal ka autorallist huvituksid.»



Ka Kruuda kinnitas, et on alati valmis endaga seotud inimesi ja projekte aitama, ent praegu saab see ilmselt piirduda vaid abiga uute rahastajate otsingul. Samas juhtis ta tähelepanu faktile, et välismaalased on nõus Aavat korralikult toetama.



«Stobart annab miljon eurot, ent kodustelt toetajatelt on vaja juurde 0,8 miljonit,» tõdes Kruuda. «Oleks tehtud mullu selline pakkumine, jätkunuks raha kolmeks hooajaks. Raske öelda, kas olime ise rumalad, et toona nii kalli projektiga nõustusime…»



Möödunud hooajal sõitsid Aava ja Sikk Citroëniga ning maksid selle eest ligikaudu 30 miljonit krooni. Tänavu leiti mitu korda soodsam koostöövõimalus Fordi teise tiimiga, mis kannab oma peasponsori Stobarti nime.



Kangur nõustus senise partneri arvamusega, et mullu olnuks 0,8 miljonit eurot väike raha, tänavu on see aga väga suur summa. «Pakkumine on hea, aga aeg väga halb. Ega ma oskagi praeguses olukorras midagi tarka öelda,» nentis ta, ent viis jutu võimalikele alternatiividele. «Tänavu pole veel mingeid otsuseid langetatud, aga mullu toetati neid ju ka läbi Eesti rallitiimi WRTE.»



Kangur viitas mullu Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusele, kes nägi rallitiimis Eesti riiki reklaamivat vahendit. Eile õhtul polnud enam võimalik tuvastada, kas tänavu on mõtet samale skeemile loota.



Alanud hooajal on sõidetud kaks MM-rallit, ent Aava pole suutnud kõrgeid kohti saavutada. Iirimaal oli ta küll korraks koguni liider, ent sõitis seejärel rajalt välja. Norras leppis ta kaheksanda koha eest antava ühe punktiga.



Aava möönis, et tulemused polnud oodatud tasemel, ent kinnitas samas, et meeskonna boss Malcolm Wilson on koostöö jätkumisest huvitatud.



Aava polegi kindaid nurka visanud ning loodab siiralt, et keerulisest olukorrast õnnestub veel välja ronida. Juba Iirimaal ja Norras toetus ta mõnele uuele sponsorile.



«Lisaks senistele toetajatele aitasid mind Toomas Sildmäe, Margus Kangro ja Merko.» loetles ta. «Raskel ajal on Eestis veel inimesi, kes suudavad ja tahavad aidata.»



Samas ei osanud temagi öelda, kas kahe senise suurtoetaja abita on võimalik vajalik summa leida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles