Drifti meistrivõistluste teine etapp tõi rajale ka naised

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Street-klassi võitja Martin Vaga.
Street-klassi võitja Martin Vaga. Foto: Tarmo Tomson

Eesti drifti meistrivõistluste teisel etapil võidutsesid need, kes suutsid heitlike rajaoludega kõige kiiremini kohaneda: tänavaklassi parima koha noppis stabiilsusega hiilanud Martin Vaga ning pro-klassi esikoht kuulus kõige jõulisema autoga sõitvale Henri Puhmasele. Lisaks oli esimese Eesti naisdriftijana rajal Marje Salumets, samuti tegi kaasa soomlanna Krisse Aalto.

Nädalavahetusel Haapsalus Kiltsi lennuväljal toimunud drifti meistrivõistluste teist etappi mõjutas ilm, sest nii treeningute kui ka kvalifikatsioonide ajal kallas taevast vihma ja puhus tugev tuul.

Pealtvaatajate õnneks ning mõneti sõitjate kahjuks lõppes vihm enne kvalifikatsioonisõite, mis kujunesid väga üllatusterohkeks – olid ju sõitjad uuel rajal harjutanud vihmas, ent kuival rajal käitub auto hoopis teisiti ning võitsid need, kes suutsid end kiirelt ümber häälestada sõiduks kuival rajal. Rajalt välja sõit tähendas ühtlasi ka Haapsalu kuurortlinna mudaravila nautimist, sest raja kõrvale oli vihm loonud suuri mudalompe, mida külastati ohtralt nii vihmase treeningu ajal kui ka raja kuivades kvalifikatsiooni- ja finaalsõitudes.

Pealtvaatajatele tähendas selline vihmas «uisutamine»muidugi ettearvamatut vaatemängu ja sõitjatele tõi see kaasa palju lisatööd, sest iga väiksemgi eksimus võis maksta koha. Nii kaotas oma võiduvõimalused drifti vanameister Eduard Vahemets, kes alahindas tagumist kurvi ning maandus otse mudamülkasse. «Mudaravilas»käisid ka Tambet Aidma, Jarmo Luht, Rene Hani ja veel nii mõnigi. Parimad kohad noppisid need, kes suutsid hinnata oma oskusi õigesti ja hoolimata keerulistest rajaoludest valida õige sõidutaktika ehk kiiruse, sõidunurga ja trajektoori nii, et sooritada vastasest parem sõit. Viimati ülesloetletud kolm aspekti (sõidunurk, trajektoor ja kiirus) on need, mille järgi kohtunikud sõite hindavad.

Pro-klassis astus üles 12 sõitjat, neist kolm olid kohale saabunud Soomest. Ühel neist õnnestus ka poodiumile jõuda– Ismo Teinilä napsas teiste eest omale teise koha, jäädes alla vaid Henri Puhmasele, kes suutis hoolimata heitlikest rajaoludest oma üle 700-hobujõulist autot kontrollida nii, et kohtunikud tunnustasid teda sel korral suurima karikaga. Kolmanda-neljanda koha sõidus olid vastamisi Rait Lember ja eelmise hooaja parim Taavi Toomara. Viimase autot vaevasid sel korral probleemid käigukastiga ning võistluspäevaks laenas ta Kristjan Salmre autot. Paraku ei saanud Toomara laenatud autoga sõbraks ning sellest vastasseisust väljus võitjana Rait Lember.  

Street-klassis võistlesid omavahel 20 sõitjat, kellest üks oli soomlane. Neist parima koha noppis tänavune uus sõitja Martin Vaga. Juba mitmendat aastat driftikarussellis osalev Allan Lätt pidi leppima teise kohaga, kolmanda koha sai Kalev Kirisberg. Lisaks väärib märkimist, et street-klassis sõitnud ainus soomlane oli naissõitja Krisse Aalto ning esmakordselt astus võistlustulle ka Eesti esimene naisdriftija, kelleks on juba kiirendusradadelt tuntud Marje Salumets.

Street-klassi esikolmik:

1. Martin Vaga

2. Allan Lätt

3. Kalev Kirisberg

Pro-klassi esikolmik:

1. Henri Puhmas

2. Ismo Teinilä

3. Rait Lember

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles