Rallikrossi EMV eelviimane etapp sõideti äärmuslikes tingimustes

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rallikrossi EMV.
Rallikrossi EMV. Foto: Aldis Toome

Põltsamaa lähistel Piiroja rallikrossirajal sõideti täna Eesti rallikrossi meistrivõistluste VII etapp.

Treeningsõidud, ajasõidud ja ka esimene eelsõit suudeti pidada suhteliselt kuivades oludes, kuid peale eelsõidu lõppu algas lõputuna näiv vihmasadu ja äikesetorm. Selle tõttu anti ka märguanne«wet race», mis tähendab, et sõitjatel on õigus rehve lõigata. Suure saju tõttu tuli ära jätta ka rallikrossis traditsiooniks saanud avadefilee.

Kohe kui vihm pisutki järgi andis, anti start teisele eelsõidule. Rada kattis selleks ajaks vesi, mille tõttu liikusid masinad rajal äärmiselt aeglaselt, kuid see-eest oli põnevust rohkem kui küll. Oma rolli mängis kindlasti ka rajale enne etappi ehitatud jokkeriring, mis sundis sõitjaid  oma taktikat hästi läbi mõtlema.

Klassis TouringCar ehk tagaveoliste masinate klassis olid kohal juba tuntud nimed Rommi Pukk, Kalmer Vaht ja Siim Sündema ning nendega oli liitunud ka lätlane Emils Krumins. Eelsõitudest peale andsid mehed märku, et kergelt keegi oma kohta ei loovuta. Vaht ja Pukk võitsid mõlemad ühe eelsõidu, Sündema võttis mõlemas sõidus kolmanda ja lätlane neljanda koha. Kokkuvõttes valis A-finaalis stardikohta Pukk, kuid Vahtil õnnestus sõit hästi ning ta võttis väga vajaliku etapivõidu. Finišeeriti järjekorras Vaht, Pukk, Sündema ja Krumins.

Super1600 klassis sõitev Arvo Kask, kellele etapp oli Eesti meistritiitli tähtsusega, oli ilmastikuolude üle äärmiselt õnnelik ja tundus, et põhjusega. Mees valdas oma autot vett täis rajal suurepäraselt, tänu sellele tuli ka kahe eelsõidu võit oma suurima konkurendi Janno Liguri ees, mis tagas Kasele parima finaalis stardipositsiooni. B-finaalist sõitsid end A-finaali lisaks ka Andre Kurg ning Riho Loit.

Start antud, otsustasid nii välisrajalt startinud Kask kui ka Ligur koos jokkerisse minna, mille tagajärjel toimus võistluslik kokkupõrge ja Ligur pääses Kase ette. Selles järjekorras jätkati meeletut mudas kihutamist, Ligur ees ja Kask tema kannul. Kasele oli seis paljulubav, sest vahe Liguriga vähenes iga meetriga, kuid siis jäi Kase masin tee äärde – üles ütles käigukast ja see lõpetas mehe võistluse. Ligur sõitis uhkes üksinduses finišisse, kindlustades endale Eesti meistritiitli, tema järel tulid üle finišijoone Siim Saluri ja Priit Rebane.

Koos Super1600 klassiga sõitvad juuniorid tegid väga kõva sõidu. B-finaalis astus Riho Loidi kandadele teist korda sarjas kaasa sõitev noorvõistleja Keiro Orgus. Kus võimalik, pani ta julgelt «nina vahele» ega tundnud endast tublisti vanemate ja staažikamate sõitjate ees mingit aukartust. Samuti pääses eelsõitude tulemusena otse A-finaali hetkel noorte punktitabeli liider olev Casper Eerikson. Noorte arvestuses oli esikolmik järgmine: Eerikson, Orgus ja Mart Tikkerbär.

Kõige võimsamate masinate klassis SuperCar tundus, et neid mehi ei sega vihm ega vett täis rada. Autod liikusid endiselt kiirelt ja võimsalt. Ruve Veski ja Helmet Palm jagasid kohti juba eelsõitudes, kord oli üks esimene ja kord teine. Oli selge, et A-finaali esikoht kuulub täna just ühele neist. Nii ka oli. Parima stardikoha finaalis sai valida Veski ning tema kõrvalt startis Palm. Kolmandalt stardipositsioonilt läks finaalis rajale Risto Lepik, neljandalt Andri Õun, viiendalt Oliver Oberg.

Veski ja Palm võitlesid finaalis tugevalt, kuid oma paremust näitas sel korral taas Veski, kes võttis etapivõidu. Palm finišeeris teisena ning tema selja taga jagasid maid Lepik ja Õun. Lepik, kellele kuulus selle etapi kiireima ringiaja lisapunkt, üritas küll Õuna püüda, kuid sel korral see veel ei õnnestunud ja Õun sõitis endale välja tubli kolmanda koha.

Sarja kaheksas ja ühtlasi ka viimane etapp sõidetakse 29. septembril Elvas Kulbilohu rajal. Et tegemist on ka Balti karikasarja II etapiga, on rajale oodata rohkesti ka Läti ja Leedu rallikrossisõitjaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles