Ässade taandumine ja halb kalender röövivad pinge

Peep Pahv
, Sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rainer Aus on üks neljast mehest, kes püüab veel Eesti meistri tiitlit.
Rainer Aus on üks neljast mehest, kes püüab veel Eesti meistri tiitlit. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Veel mõni aasta tagasi olid autoralli Eesti meistrivõistluste etapid suursündmus ja kogu hooajaga kaasnes pinge. Paratamatult tekkis kujutelm, et Eesti ralli tase on kõrge. Seda teadmist süvendas seegi, et parimatel aastatel osales MMil eri masinaklassides kuni kuus eestlast.

Nüüdseks on MMile jäänud kaks eestlast ja Eesti meistrivõistlustel on jõutud niikaugele, et nädalavahetusel Viljandis sõidetud rallil pääsesid kahe neliveolise N-rühma masinaga sõitnud rallipaari kõrval poodiumile tagaveolise BMWga kihutanud vennad Ago ja Kalle Ahud. Autospordiliidu rallikomitees meedia eest vastutava Margus Kiivri arvates ei saa siiski nii põhjapanevaid järeldusi teha. «Paljud Viru rallil auto lõhkunud mehed ei saanud oma sõiduvahendit nii kiiresti korda, mõned mehed hoiavad aga tehnikat Saaremaa ralliks. Seal tahavad ju kõik osaleda,» arvas ta.

Koduse rallisuve tippsündmuse Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava sõnul on aga sõitjate arv iga aastaga vähenenud ning valusamalt on see mõjutanud just tippu. «Kaks aastat tagasi oli Rally Estonial stardis 74 eestlasest pilooti, mullu 64 ja tänavu vaid 54,» märkis ta. Mõistagi kajastub sõitjate vähenemine ka tulemustes. «Hea, et mõned aastad tagasi tuli peale põlvkond noorterallist väljakasvanud mehi, uusi tulijaid pole aga kusagil näha. See on tõsine probleem.»

Mis on siis viimaste aastatega Eesti autorallis muutunud? Eesti jäi juba ammu kitsaks Ott Tänakule, kes sõidab WRC-sarjas oma karjääri esimest täishooaega. Karl Kruuda keskendus aasta esimesel poolel kooli lõpetamisele ja nüüd tiirleb taas tipprallidel. Kaspar Koitla on siinse alaliidu peale solvunud, sõidab Venemaa litsentsiga ja Läti meistrivõistluste kõrval näeb teda Eestis vaid üksikutel sõitudel. Sisuliselt on võistlemise lõpetanud Priit Saluri, Margus Remmak ja Aigar Pärs. Harva näeb stardis Georg Grossi, vennad Auhud on aga kolinud odavamasse autosse.

Rallispordiga lähedalt seotud inimest hinnangul muudab Eesti rallis valitsevat olukorda hullemaks ka kodune kalender.

Säästueelarve ja vana tehnikaga on rajal veel mullu WRC Akadeemias osalenud Egon Kaur. Noore ja uljana esile kerkinud Sander Pärna hoog on raugenud, hooaja hakul uude autosse istunud Raul Jeets pole endist hoogu leidnud. Martin Kangur üritab läbilööki IRC-sarjas ja kodus me teda ei näe.  

Nagu näha, on Eestis sõitvaid heal tasemel rallimehi vähe ning kõik see on kahandanud publiku huvi – rahvamassid olid raja ääres vaid Rally Estonial ja ilmselt tullakse ka Saaremaale, kuid napi säraga võistluste vastu puudub suurem huvi.

Tänavu on Eesti meistrivõistlustel sõita veel Saaremaa ralli. Esikohasoosik on lätlane Janis Vorobjovs, võiduvõimalus on ka Rainer Ausil, Timmu Kõrgel ja Siim Plangil. Neist kaks viimast ongi vähesed uue põlvkonna rallimehed. Plangi pärineb noorterallidelt, Kõrge on aga vahetanud oma sõiduvahendeid üha paremate vastu ja teeb tänavu mehetegusid Jeetsi vana masinaga.

Rallispordiga lähedalt seotud inimest hinnangul muudab Eesti rallis valitsevat olukorda hullemaks ka kodune kalender. Esimesel poolaastal oli võistlusi vähe, suve keskpaigast alates on aga rallid kuhjunud.

Tulevaks hooajaks tahetakse olukorda parandada, uus kalender peaks valmima sügisel. Samas pole veel teada, millised rallid Eesti meistrivõistluste programmi pääsevad. Samuti töötatakse selle nimel, et Eesti meistrivõistluste korraldamisel oleks promootor, kes aitaks korraldajatel teatud asju ühtlustada ja muudaks sarja nähtavamaks.

«Järgmisel aastal võib sellega vaikselt algust teha, kuid korralikult peaks asi käivituma 2014. aastal,» rääkis Aava.    

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles