F-1 2009. aasta hooaeg - üllatajate või vanade olijate tähetund?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vormel-1
Vormel-1 Foto: AFP / Scanpix

Uued reeglid, uued autod, uued intriigid, uued soosikud – need on märksõnad, mis iseloomustavad pühapäeval Austraalias algavat 2009. aasta vormel-1 sarja hooaega.


Sel aastal algab autospordi kuninglik sari teisiti. Algab kohe hoopis teisiti, sest sarjas tehtud tehnilised uuendused on vajutanud nuppu, mis tühistanud kõik varasemad aastad.



Eelnevatel hooaegadel on väike, kui mitte olematu tähtsus. Vähemalt senised testisõidud on seda näidanud.



Honda tiimi rusudele rajatud Brawn GP esindajad Rubens Barrichello ja Jenson Button triumfeerivad edetabelite tipus, samal ajal kui valitseval maailmameistril Lewis Hamiltonil on raskusi esikümnesse jõudmisega.



Testid testideks. Üks mis kindel, viimase kümnendi jooksul pole veel kunagi algava hooaja eel nii palju küsimärke olnud. Kes võiksid olla 2009. aasta vormel-1 hooaja soosikud, üllatajad ning autsaiderid?



Soosikud


Ferrari on Ferrari – alati kiire. Ent paljude hinnangul ei pruugi tänavusel hooajal üksnes sellest piisata.



Hoolimata sellest, et tiimi talvised testiajad muutusid iga korraga paremaks. Ja hoolimata sellest, et nii Kimi Räikkönen kui ka Felipe Massa tunnevad suuremat võidunälga kui kunagi varem.



Seekord ei nähta nende ohustajana McLarenit, vaid hoopis Brawn GPd. Nende kiirus ning testiajad jäid teistele tiimidele püüdmatusse kaugusesse. Kuigi selle põhjal ei saa suuri järeldusi teha, näevad paljud vormelieksperdid suursoosikuna just seda tiimi.



Ent põhiküsimus on: kas meeskond suudab ka võidusõitudel samasugust kiirust näidata? Kas nad suudavad hooaja arenedes autot tippkonkurentsis hoida? Vastused tulevad alles hooaja edenedes, senikaua võib üksnes spekuleerida.



Soosikute seast ei tohiks maha tõmmata ka McLarenit. Kuigi kuluaarides räägitakse, et meeskond on üllatavalt aeglane, ei tohiks siiski unustada tiimi senist ajalugu. Nad on varemgi suutnud tuhast tõusta.



Omi võimalusi nähakse ka BMW Sauberil. Tiimil, mis on iga hooajaga sammukese edasi astunud. Seni on nad suutnud kõik hooaja eesmärgid täita. Ent nüüd seisab nende ees olulisim – MMi tiitel. Selle põhilise nõudlejana nähakse poolakat Robert Kubicat, kellel arvatakse olevat vajalik X-faktor. Ent kas ka sellest piisab?



Üllatajad


Tänavuse hooaja mustadeks hobusteks peetakse Red Bulli, Renault’ ning Toyota meeskonda. Märgid näitavad, et Toyota on konkurentsivõimelisem kui mullu. Jarno Trulli ja Timo Glock pole samuti papist poisid. Pealegi on Trulli tõestanud, et Melbourne’i etapi rada on talle meeltmööda. Ka kahekordne maailmameister Fernando Alonso kinnitas: «Toyota on väga kiire. Me võitleme suurte rivaalidega, kes kõik annavad endast sada protsenti. Meie peame vaid lootma, et neil ebaõnnestub,» ütles hispaanlane Diario ASile.



Tema tiimikaaslane Nelson Piquet lisas: «Ka Red Bull paistab tõeliselt kiire olevat. Aga McLaren ja Ferrari on nagunii kiiremad. Usun, et BMW on kohe nende taga ja siis tulevad kõik ülejäänud meeskonnad.»



Üllatajana nähakse ka Alonsot ennast. Tema võimetes ning oskustes ei tohiks keegi kahelda, kui ainult auto piisavalt kiire oleks. Sama loodavad kindlasti ka Red Bulli esindajad Sebastian Vettel ja Mark Webber.



Jooksikud


Viimaste kohtade eest hakkavad võitlema Toro Rosso, Force India ja Williams – nii ennustavad vormelieksperdid. Williamsi esindaja Nico Rosberg on näidanud küll, et suudab imesid teha, kuid nende praeguse autoga polevat see kuigi reaalne.



Ka mullune hooaeg läks neil täielikult aia taha, kui meeskondade arvestuses saadi alles kaheksas koht. Paljude hinnangul pole selles osas suurt midagi paranenud.



Toro Rosso, keda esindavad Sebastien Bourdais ja šveitslasest debütant Sebastien Buemi, on jäänud meeskonnaks, kellel väike eelarve ning vähe võimalusi üllatada.



Force India on miljardärist omaniku Vijay Mallya käe all teinud küll suure arenguhüppe, kuid sellest ei piisa. Vaja on midagi enamat.


Jälgi vormel-1 uudiseid.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles