Mercedes: vastupidav auto on sõitjate sõprusest tähtsam

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedese vormel-1 võistkonna sõitjad Lewis Hamilton (esiplaanil) ja Nico Rosberg.
Mercedese vormel-1 võistkonna sõitjad Lewis Hamilton (esiplaanil) ja Nico Rosberg. Foto: SCANPIX

Mercedes vormel-1 meeskonna teatel ei kavatse nad järgmise etapini jäänud kolme nädala jooksul keskenduda mitte sõitjate Lewis Hamiltoni ja Nico Rosbergi lepitamisele, vaid sellele, et auto oleks hooaja ülejäänud etappidel töökindel.

Hamiltonil on jäänud kahel viimasel etapil kvalifikatsioon tehniliste probleemide tõttu lõpuni sõitmata ning viimati peetud Ungari GPl pidi ta startima boksiteelt, kuna tema vormel süttis kvalifikatsioonis põlema. Seetõttu olid tal ja Rosbergil kasutusel eri võistlustaktikad ning sõidu lõppfaasis anti britile arusaamatu tiimikorraldus sakslane mööda lasta. Pärast sõitu pöörasid tiimikaaslased taas tülli, kuna Hamiltoni pahandas käsk ise, Rosbergi aga omakorda see, et võistkonnakaaslane korraldust ei täitnud.

Mercedese mootorispordiosakonna juht Toto Wolff sõnas Autospordile, et Ungaris Hamiltoni auto süttimise põhjustanud kütuseleke ja Saksamaa etapil briti autot tabanud piduriprobleemid on sellised vead, mille kordumist tuleb tulevikus iga hinna eest vältida. «Vastupidavus on meie põhimure. Peame pühendama kõik jõud sellele, et mõista, miks nii juhtus,» sõnas Wolff.

«Tegeleme praegu probleemide lahendamisega, aga kui su aeg kulub sellele, jooksed sa tegelikult teiste sabas,» viitas Wolff asjaolule, et Mercedesel ei jää auto arendamiseks aega. «Peame toimuvat rahulikult võtma, kõike korralikult analüüsima ja pärast suvevaheaega tugevamatena tagasi tulema,» lisas ta.

Mercedese võistkonna nõunik Niki Lauda kinnitas, et Hamiltonil oli täielik õigus Ungaris tiimikäske eirata. Ka Wolff tunnistas pärast sõitu ausalt, et Mercedese tiim eksis ning oleks pidanud olukorra teisiti lahendama. Samas lükkas Lauda ümber kõik väited, nagu näitaks Hamiltoni viimaste etappide ebaõnn seda, et Mercedes kui Saksa tiim soosib sakslast Rosbergi. «Vihkan sellist juttu. Mõlemal mehel on olnud esimesest päevast peale sama auto, kõik on võrdne. Kahjuks ütles seekord üles just Lewise vormel. Selliseid asju ei tohiks juhtuda. Teeme kõik korda, et meestel oleks kasutada sama materjal ja nad saaksid sõita täpselt nii nagu ise tahavad,» lisas Lauda.

Autosport luges ühtlasi kokku, et tegelikult on Mercedese sõitjad tänavu tehniliste viperuste küüsi sattunud pea võrdselt - Hamilton kuus ja Rosberg viis korda. Samas on Hamiltoni äpardused sundinud teda Austraalias ja Kanadas katkestama ning alustama Saksamaal sõitu võistlejaterivi tagumisest poolest ja Ungaris suisa boksiteelt. Rosbergil on katkestamise tõttu täielikult nurja läinud vaid Suurbritannia osavõistlus, samas kui näiteks Hiinas ja Kanadas õnnestus tal probleemidest hoolimata auto siiski teisel kohal finišisse tuua.

MM-sarjas on 11 etapi järel liider Rosberg, kellel on 202 punkti. Hamilton on 191 punktiga teisel kohal. Tiimide arvestuses on Mercedese edu aga ülivõimas - 393 punkti kogunud hõbenoolte tiim edestab Red Bulli ligi kahesaja punktiga. Seetõttu teatas Wolff pärast Ungari etapil puhkenud skandaali, et Mercedes vaatab hooaja alguses paika pandud põhimõtted üle ning annab tõenäoliselt sõitjatele teineteisega heitlemiseks senisest veel vabamad käed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles