Todt starditasudest: kes teenib 20 miljonit aastas, jõuab ka litsentsi eest rohkem maksta

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jean Todt (vasakul) tahab Sebastian Vettelilt rohkem raha.
Jean Todt (vasakul) tahab Sebastian Vettelilt rohkem raha. Foto: SCANPIX

Rahvusvahelise Autoliidu FIA president Jean Todt õigustas uuest hooajast vormel-1 sarjas märkimisväärselt tõusvaid starditasusid, mis kehtivad nii meeskondadele kui ka sõitjatele.

Ehkki FIA üheks põhieesmärgiks on olnud viimastel aastatel kulude kärpimine, kerkib alates 2013. hooajast märkimisväärselt summa, mille tiimid peavad osalustasudena välja käima. Ka sõitjatele läheb kohustusliku superlitsentsi pikendamine kallimaks.

Tiitlivõitjast meeskond peab maksma mitu miljonit eurot rohkem kui tänavu, kuid Todti meelest on eelmisel nädalal ametlikult kehtestatud uus struktuur igati aus. «Olen näinud nii palju igasuguseid kirjutisi, mis ei vasta tõele,» lausus Todt väljaandele Autosport antud intervjuus. «Praegu on osavõtutasu kokku umbes 750 000 eurot. Väiksemad meeskonnad maksavad kuni poole vähem. Selliseid meeskondi on 12 tiimi hulgas kuus,» selgitas prantslane.

«Suurte sissetulekutega suurtiimid tasuvad aga suurema summa. Minu arust on igas demokraatlikus riigis samamoodi – makse tuleb maksta sõltuvalt sissetulekust. Nii saab FIA uuel aastal umbes 30 protsenti rohkem tulu,» lausus Todt.

Sama lugu on tema sõnul sõitjate ja nende superlitsentsiga, mida iga piloot sarjas osalemiseks vajab. «Baashind on 10 000 USA dollarit ja iga punkti eest lisandub 1000 dollarit. Kas see on siis kallis? Kes teenib aastas 20-30 miljonit dollarit, see jõuab ka litsentsi eest 250 000 maksta. Ja kes üldse raha ei saa, see maksabki vaid 10 000,» lausus Todt.

Prantslase sõnul on saadavad summad FIA eduka tegutsemise seisukohalt olulise tähtsusega. «Vajame rohkem raha muude programmide jaoks, sest FIA ülesanne on autospordi edendamine alates rohujuuretasandist,» rõhutas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles