Viimane ralli jättis Tänaku hooajale tumeda pitseri

Peep Pahv
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sellel pildil kihutades on Ott Tänaku ja Kuldar Siku auto veel terve ning käib heitlus kõrge koha eest.
Sellel pildil kihutades on Ott Tänaku ja Kuldar Siku auto veel terve ning käib heitlus kõrge koha eest. Foto: Timo Anis

Viimase kümnendi valitseja Sebastien Loeb lõpetas karjääri viimase täispika hooaja viimase võistluse võitjana.  

Autoralli oma eripalgelises ja kiiresti muutuvate olukordadega… Hispaania MM-rallit jäävad Ott Tänakule meenutama ajalooline hetk liidrikohal, ilusas ja kiires stiilis läbitud kiiruskatsed, aga ka probleemid kiiruslegendiga, spinnid ja kõige lõpuks ka suurel kiirusel teelt välja kihutamine ja auto lõhkumine.

«Üritasime kogu hingest, kuid selline hooaja lõpp tekitab hinges suure pettumise,» nentis Tänak Fordi tiimi pressiteenistuse vahendusel. Tänaku ja tema kaardilugeja Kuldar Siku hooaeg lõppes just nii, nagu poleks tohtinud – kogu hooaja jooksul igasuguste äpardustega kimpus olnud ja seetõttu Fordi tiimi pealiku Malcolm Wilsoni pahameele alla sattunud Tänaku jaoks oli Hispaania ralli viimane võimalus parandada järgmiseks hooajaks oma väljavaateid.

Mõistagi ei saa veel praegu tulevase hooaja kohta midagi öelda, kuid seni Tänaku kohta ilmunud uudised ja siit-sealt kuuldud Wilsoni intervjuud ei anna põhjust ka eriliseks optimismiks. Kindlasti on Tänakul võimalus tuleval aastal MM-sarjas jätkata, kuid erinevalt tänavusest hooajast tuleb suure tõenäosusega enamik eelarvest leida oma sponsorite abil.

«Üritasime kogu hingest, kuid selline hooaja lõpp tekitab hinges suure pettumise.»

Kuni eilse päevani kulges võistlus Tänaku jaoks hästi. Laupäeval püsis ta kogu päeva esiviisikus ning tänu viimase kiiruskatse võidule kerkis tööpäeva lõpuks neljandaks. Seejuures polnud kolmandat kohta hoidnud Mikko Hirvonen kuigi kaugel – eestlast ja soomlast lahutas 14 sekundit. Tänaku järel viiendal kohal olnud Østberg oli aga 2,6 sekundi kaugusel.

«Pärastlõuna oli peaaegu ideaalne! Mida rohkem me sõidame, seda paremaks tunne läheb,» õhkas Tänak laupäeva õhtul tiimi pressiteenistuse vahendusel. Samas tekitas temas ärevust heitlus kolmandal kohal asunud Hirvoneniga. Noore Eesti rallimehe süda oleks justkui aimanud halba. «Ma olen sel aastal Mikkot juba kolm või neli korda proovinud püüda ja see ei näi kunagi hästi lõppevat! Jätkame samas vaimus ja vaatame, mis homne päev toob.»

Pühapäev algas Tänakule veel hästi, ta jõudis Hirvonenile veel kukesammu võrra lähemale, kuid… Päeva teisel kiiruskatsel jäi ta oma põhikonkurentidele alla ning finišisse jõudes oli tema auto esiosa vigastatud. Polnud kahtlust, et Tänak käis vahepeal rajalt väljas. «Pauk oli päris tõsine, aga läks õnneks, et kõik on korras. Tegelikult on paras ime, et auto üldse liigub,» tunnistas ta ralliraadiole.

Järgmisel kiiruskatsel tegi Tänak taas pirueti ja kaotas veelgi aega. Poodiumikoha püüdmine näis juba ebarealistlikuna, olulisem oli hooaja viimasel rallil auto tervena finišisse tuua. Paraku lõppes Tänaku ralli järgmise kiiruskatse 12. kilomeetril, kui ta kihutas ühel kiirel rajalõigul vastu teepiiret ja oli sunnitud katkestama.

«Kiirus oli selle kurvi jaoks liiga suur,» viitas Tänak valesti koostatud kiiruslegendile. «Terve päev oli väga keeruline ja pärastlõunal läks asi veelgi hullemaks… Halva legendiga oli väga raske pingutada.»

Tänak vaatas tagasi kogu rallile ja nentis, et tegelikult oli seal ka häid momente. «Esimesel päeval sõitsime välja paar head katseaega ja asfaldile jõudes tundsin ennast väga hästi – auto käitus kenasti ja olin kõikidel katsetel enesekindel,» nentis ta.

Hispaania MM-ralli oli selle ala pikaajalisele valitsejale Sebastien Loebile viimane täispika hooaja võistlus. Üheksas MM-tiitel oli tal juba ammu tagatud, Hispaanias tähendas võit vaid vägevat käeviibet. Loeb on lubanud, et teda näeb veel MM-rallidel kihutamas, kuid tegemist on ilmselt üksikute võidusõitudega, maailmameistritiitel jääb vabaks.

Vabaks jääb ka koht Citroëni tiimis. Meeskond andis teada, et Loebi asendajaks valitakse kas Mads Østberg või Daniel Sordo. Otsus langeb ilmselt lähiajal. «Me mõlemad suudame teha meeskonna heaks väga head tööd,» pidas Sordo konkurentsi tihedaks. Østberg lisas: «Ma pean läbirääkimisi Fordi, Citroëni ja Miniga ja usun, et meil on head võimalused sõita tuleval hooajal heas meeskonnas hea hooaeg.»

Loeb oli võiduka lõpu üle ilmselgelt õnnelik. «Loomulikult tahtsime me seda võistlust tingimata võita,» sõnas ta. «Esimene päev oli väga raske, kuid laupäeval asfaldil sõites suutsime haarata initsiatiivi. Viimasel päeval tegime vale rehvivaliku ja Jari-Matti Latvala tuli pidevalt aina lähemale.» Finišis oli Loebi edu seitse sekundit. Kolmas oli Hirvonen.

Autoralli MM

Hispaania ralli

1. Sebastien Loeb (Citroën, Prantsusmaa), 2. Jari-Matti Latvala (Ford, Soome) +7,0, 3. Mikko Hirvonen (Citroën, Soome) +1.46,8, … 23. Karl Kruuda (Ford, Eesti) +39.17,6.

MMi lõppseis

1. Sebastien Loeb 270 punkti, 2. Mikko Hirvonen 213, 3. Jari-Matti Latvala 154, 4. Mads Østberg (Ford, Norra) 149, 5. Petter Solberg (Ford, Norra) 124, 6. Jevgeni Novikov (Ford, Venemaa) 88, 7. Thierry Neuville (Citroën, Prantsumaa) 53, 8. Ott Tänak (Ford, Eesti)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles