Tänak abistab Grossi tippraja ehitamisel

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak
Ott Tänak Foto: SCANPIX

Rakvere ärimehe Oleg Grossi julge plaan tuua Eestisse rallikrossi EM-etapp sai eile hoogu juurde. Kehala rallikompleksiga tutvumas käinud FIA ametnikud andsid eestlastele raja ümberehitamiseks hulga väärt nõuandeid ja pakkusid tipptasemel võistluse korraldamist juba järgmisel aastal.

«Sellist tempot me siiski peale ei võta,» sõnas Gross. «Olen piisavalt vana mees, et hoiduda niisama sõnade loopimisest. Ott Tänak on mul selle töö juures abiks, saadan ta Euroopasse radadega tutvuma, et mitte siin oma peaga lolli tööd teha.»

Grossi sõnul jättis FIA delegatsioon, mida juhtis rallikomitee president Andy Lasure, väga hea mulje. Kuigi eestlased plaanisid praeguse paarisraja täiesti ümber ehitada, olid just rahvusvahelised autospordijuhid need, kes soovitasid ehitada võimalikult mitmete spordialade jaoks sobiva kompleksi. Nende nägemuse järgi peaks säilima ka praegune paarisrada ning võimalik oleks ka motokrossi raja juurdeehitus.

«Nad soovitasid rada mitte kohe lõpuni ehitada. Rallikrossiringist peab 35 kuni 65 protsenti moodustama asfalt, esialgu olekski mõttekas piirduda just minimaalse kogusega,» rääkis Gross raja planeerimisest. «Töö käigus tekib kindlasti uusi ideesid, paberil plaanitu ja tegelikkus ei pruugi alati sajaprotsendiliselt kattuda.»

Kehalasse plaanitavat ümberehitust toetavad ka kohalikud võimud. Grossi sõnul mõistavad nad, et suure võistluse korraldamine toob piirkonnale suurt kasu. «Rallikross on väga kallis spordiala ning seda võib nimetada isegi rikaste inimeste alaks,» märkis ta. «See aga tähendab ostujõuliste inimeste siia tulekut.» Grossi sõnul pole vähe tähtis ka Peterburi linna lähedus.

Kehala raja ümberehituse kulgu hakkavad jälgima FIA järelevalve inimesed ning lisaks määratakse ka Eesti-poolne järelevalvaja. Kui rada saab võistluskõlblikuks, peetakse esimesel aastal EMi kandidaatralli ning seejärel soovitakse võõrustada juba päris EM-etappi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles