Vormel-1 rehviskandaal kogub aina tuure: Pirelli testis ka koos Ferrariga

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ferrari tiimijuht Stefano Domenicali (vasakul) ja Pirelli mootorispordidirektor Paul Hembery.
Ferrari tiimijuht Stefano Domenicali (vasakul) ja Pirelli mootorispordidirektor Paul Hembery. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarjas puhkenud rehviskandaal võtab aina üllatavamaid pöördeid: vastulöögina Pirelli peale kaebuse esitanud Ferrarile andis rehvitootja teada, et on hooaja jooksul kasutanud testidel ka Ferrari autot.

Tõsi, hooaja algul tehtud testidel kasutati Ferrari 2011. aasta mudelit, Monaco GP eel puhkenud tülis vihastas teisi meeskondi aga see, et Pirelli viis oma hiljutised testid läbi Mercedese tänavust vormelit kasutades. Kolmepäevane test toimus Hispaania ja Monaco etappide vahel.

Kurioosseks muudab olukorra see, et Mercedese rehvitesti peale esitasid Rahvusvahelisele Autoliidule (FIA) protesti kaks meeskonda – Red Bull ja… Ferrari. Maranello meeskond on samas Pirelli avaldusele juba reageerinud, nimetades oma testi ebaoluliseks. Lisaks vana auto kasutamisele ei viinud seda läbi Ferrari tehasemeeskond, vaid Corse Clienti – tegu on Ferrari allosakonnaga, mis tegeleb igapäevaselt eraisikutele müüdavate tänavaautode testimisega. Ferrari rõhutab, et seega polnud tegi vormel-1 sarja reeglite rikkumisega.

«Vana auto kasutamisel muutub sellise testi tähenduse meie jaoks täiesti ebaoluliseks, kuna see mahub täielikult reeglite piiresse. Me pole seda kunagi eitanud ja kõik toimus väga läbipaistvalt. Samasugune võimalus on kõikidel meeskondadel. Andmed rehvide käitumise kohta jõuavad ainult Pirellile, mitte meile,» lausus Ferrari kõneisik veebilehele Speed.com.

Pirelli on aga samal ajal asunud tõrjuma Red Bulli meeskonna süüdistusi, et Mercedese test viidi läbi salaja – nii väitis Red Bulli tiimipealik Christian Hörner. «Mõni ütleb, et kõik toimus saladuskatte all. Aga me broneerisime raja kaks päeva pärast sealsamas peetud vormel-1 etappi. Rahvas oli kohal ja tegi pilte. Nii halvad spioonid me ka pole,» ironiseeris Pirelli mootorispordidirektor Paul Hembery BBC vahendusel.

Lisaks oli mai keskel toimunud test Pirelli kinnitusel Mercedese jaoks n-ö pimetest – meeskond ei saanud tootjalt infot rehvide käitumise kohta. Ka kinnitas Pirelli, et eeskätt töötati välja uusi rehvitüüpe järgmiseks hooajaks. Red Bull ja Ferrari süüdistasid Mercedest siiski reeglite punkti 22.4 rikkumises, mis ütleb selgelt, et hooaja keskel on keelatud igasugune auto katsetamine peale kolmepäevase noorte sõitjate testiperioodi ja äärmiselt piiratud sirgekiiruse testide.

Pirelli sõnul on neil aga õigus tiimidelt 1000 kilomeetri teistiks autosid paluda. «Töötame välja 2014. aasta rehvitüüpe ja testi ajal ei kasutanud me tänavusi segusid. Võtsime ühendust mitme tiimiga ja selgus, et Mercedese autod olid saadaval. Kuid neil polnud vähimatki aimu, mida me täpselt testime,» sõnas Hembery.

FIA avaldas ka omapoolse seisukoha, rõhutades, et andis Pirellile loa kasutada mõne meeskonna tänavuse aasta autot, kuid seda ühel eeldusel – sellist võimalust tuli pakkuda kõikidele tiimidele. «Pärast seda vestlust ei saanud FIA Pirellilt ega Mercedeselt plaanitava testi kohta rohkem mingit informatsiooni,» lisati aga avalduses. «Samuti ei ole FIA saanud kinnitust, et kõikidele meeskondadele anti võimalus testil osaleda.»

Seetõttu on FIA edastanud juhtumi rahvusvahelisele tribunalile, mis võib Mercedesele määrata karistuse alates rahatrahvist ja lõpetades meeskonna tänavusest MM-sarjast eemaldamisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles