Vormel-1 rehviskandaal: Mercedese paljastajaks peetakse Vettelit

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastian Vettel (vasakul) koos Nico Rosbergiga.
Sebastian Vettel (vasakul) koos Nico Rosbergiga. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarja aina hoogu koguvas rehviskandaalis – Mercedese meeskonna hooajasisene rehvitest on pälvinud konkurentide terava kriitika – tuleb aina ilmsiks uusi ja huvitavaid üksikasju.

Sel nädalavahetusel sõidetava Kanada GP eel hakkasid levima jutud, et Mercedese rehvitesti Hispaanias paljastas valitsev maailmameister Sebastian Vettel. Sakslane olevat Inglismaa telekanali Sky Sportsi väitel toimunust aimu saanud Monaco etapi eel kaasmaalase Nico Rosbergiga vesteldes. Mercedes on sellise väite aga kategooriliselt ümber lükanud ning kinnitab jätkuvalt, et Barcelonas toimunud testi ei püütudki kuidagi saladuses hoida.

Sama on korduvalt väitnud ka testi korraldanud Pirelli. Teisalt tekitavad nii Mercedese meeskonna kui ka Pirelli käitumine ja väljaütlemised ikkagi jätkuvalt küsimusi. Nii sõitsid Mercedese tänavuse hooaja võistluspiloodid Rosberg ja Lewis Hamilton Barcelonas mingil põhjusel «anonüümsete» kiivritega, mitte ei kasutanud oma tavapärase kujundusega äratuntavaid kiivreid. Kanada etapi eel uuriti sellele kinnitust ka Rosbergilt, kuid sakslane jättis küsimusele vastamata.

Hoolimata Pirelli ja Mercedese veendumusest sai enamik vormel-1 meeskondi testi toimumisest siiski teada alles nädalajagu päevi hiljem, Monaco etapi eel. Rahvusvahelise Autoliidu FIA tribunali ette kutsutud Mercedes on lubanud selgitada kõike testidesse puutuvat «läbipaistval ja avatud moel».

Mercedese tänavuse hooaja võistluspiloodid Nico Rosberg ja Lewis Hamilton sõitsid Barcelona rehvitestil «anonüümsete» kiivritega, mitte ei kasutanud oma tavapärase kujundusega äratuntavaid kiivreid.

Rosberg väitis Kanada etapi eelsel pressikonverentsil, et teadis väga hästi, mida Pirelli neil testida palus. «Loomulikult olin ma teadlik, mida ja miks nad testivad – pidingi ju olema, et saaksin neile täpseid nõuandeid anda,» lausus ta. See läheb aga otsesesse vastuollu Mercedese tiimipealiku Ross Brawni varasema jutuga, et Pirelli hoidis Mercedese meeskonda Barcelonas teadmatuses. «Pirelli rehvitestidel ei öelda sulle, mida sa testid. Saad vaid koodid. Igal päeval toodi hulk rehve erinevate koodidega ja me ei tea siiani, mus tulemusteni Pirelli jõudis,» väitis Brawn Sky Sportsile.

Samuti kaitses Rosberg enda ja Hamiltoni osalemist testil – nende roolisviibimine olevat andnud Pirellile paremat tagasisidet võrreldes tavaliselt niisuguseid teste läbi viiva varusõitja Sam Birdiga. «Sam ei saa praegu eriti palju võidu sõita ja ta poleks suutnud meiega võrdset kiirust saavutada. Seega oli Pirelli jaoks kindlasti parem, et meie roolis olime,» lausus Rosberg Montrealis peetud pressikonverentsil.

Vasturääkivuste keskel räägib Mercedese poolt siiski üks üsna kaalukas argument – FIA oli testiks omapoolse loa andnud. Kõige rängema võimaliku karistusena võib meeskonda aga ees oodata tänavuse hooaja tulemuste tühistamine. FIA tribunali toimumise aega pole seni veel kindlaks määratud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles