Ka Kangur sõidab Rally Estonial kõrgelt hinnatud R5-autoga

Kaarel Täll
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fotol Ford Fiesta R5
Fotol Ford Fiesta R5 Foto: M-Sport

19.-20. juulil sõidetav tänavune Baltikumi autospordisündmus Rally Estonia on kahe ja poole nädala kaugusel ja osalejate nimekiri täieneb iga hetkega. Eile kell 18.00 lõppes võistlejate eelregistreerimine ja enne seda oli kirjas üle 120 meeskonna, kellele lisandub veel Rally Estonia Historic 40 meeskonda. Eile sai kinnituse ka kahe Eesti noore rallisõitja, Karl Kruuda ja Martin Kanguri osalemine uutel Ford Fiesta R5 võistlusautodel.

Karl Kruuda ja Martin Järveoja ning Martin Kangur ja Andres Ots osalevad rallil MM-Motorsport meeskonna ridades. MM-Motorsport oli koos ühe Tšehhi meeskonnaga esimene, kes uued Fiesta R5 autod M-Spordist kätte said. Tegu on värskelt, 1. juulil FIA homologeeringu saanud mudeliga ning Rally Estonia on sellele autole üks esimesi ametlikke võistlusi. Nädal varem stardib üks R5 Fiesta Nicky Grist Stages rallil ja teine Tšehhis Rally Bohemia’l. Tegu on 1,6 liitrise turbomootoriga varustatud neljaveoliste masinatega, mis sarnaselt S2000 autodega on ehitatud spetsiaalselt võistlusautoks, kuid on odavamad soetada ja pidada. Autoralli maailmameistrivõistlustel lähevad nad koos S2000, R4 ja RRC autodega WRC2 klassi. 

 

Mõlemad noored Eesti sõitjad ootavad starti Ford Fiesta R5 võistlusautodega suure põnevusega, varem S2000 autoga SWRC sarjas sõitnud Karl Kruuda on saanud autot M-Sport kliendipäeval asfaldil proovida ja tema sõnul oli juba seal aru saada, et tegu on väga hea masinaga, millega saab võidelda Rally Estonial kõrgete kohtade eest. Martin Kangurile on see kauaoodatud esimeseks stardiks neljaveolise ralliautoga ja mõlemad noormehed teevad enne Rally Estoniat korraliku testi kruusal, et saada autoga tuttavamaks. 

 

WRC autodest on viimastel päevadel lisandunud Georg Gross ja Raigo Mõlder Ford Focus WRC 08 autol. Koos Benediktas Vanagasega (Subaru Impreza WRC) ja Jari Latvalaga (Mitsubishi Lancer WRC2) on hetkel kirjas kolm WRC autot. Kuigi eelregistreemine lõppeb täna õhtul ei välista see veel enne rallit osalejate lisandumist, seega see number võib veel kasvada.

 

Rally Estonia Historic, mis on FIA Historic European Championship etapp stardinimekirjas on vaieldamatult tänavuse ralli enim kõneainet pakkuv kombinatsioon hetkel MM-sarjas teisel kohal olev Volkswagen Motorsport meeskonna sõitja Jari-Matti Latvala ning 80ndate alguse Audi Quattro. Huvitav on jälgida, mida katseaegade võrdluses suudab tänane tippmees omaaegse tipptehnikaga pakkuda tänastele uutele tippautodele ja nende pilootidele. Ja kui kellegil jäi eelmisel korral nägemata legendaarne B-rühma tagaveoline Lancia 037, siis saab vigade paranduse teha tänavu, kui Valter Jensen sama auto ka tänavu starti toob.  

 

Esmakordselt Eestis kasutatakse Rally Estonial kvalifikatsioonikatset, mis mõeldud TOP 10 sõitjatele. Kvalifikatsioonikatse toimub neljapäeval ja TOP 10 sõitjad valivad endale stardikohad reedel enne ametlikku starti. 

 

Rally Estonia jätkab varasematest aastatest tuttavas stiilis, rõhutades, et tegu on meelelahutusliku ja perekeskse sündmusega. Taas on Tehvandi staadionil asuvas hooldusalas Lõunakeskuse lasteala ja kaubandustänav, reede õhtul on koostöös Sky Plus’iga rallipidu, kus annab livekontserdi Metsatöll ja loositakse välja ralli võiduauto Volkswagen Golf 7.  Reede õhtul sõidetakse ka Otepää linnakatse, kus on auto24 tehistrampliin. Linnakatset kantakse üle TV6 telekanalis ning auto24.ee veebilehel.

 

Rally Estonia 2013 leiab aset 19.-20. juulil Otepääl ja selle ümbruses ja sarnaselt eelmise aastaga on tegu Eesti, Läti, Balti ja NEZ autoralli meistrivõistluste etapiga ning FIA European Historic Sporting Rally Championship sarja etapiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles