Tänavune Saaremaa ralli toob kaas viimaste aastate põnevaimad heitlused

Kaarel Täll
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Georg Gross.
Georg Gross. Foto: Timo Anis

Kuigi eelmise aasta Saaremaa ralli lõpplahendus, kus Aleksei Lukjanuk ralli võidu viimasel katsel enda kasuks keeras, oli ülipõnev, on tänavu oodata veelgi põnevamat heitlust absoluudi kõrgeimate kohtade nimel.

Kahjuks eelmise aasta võitja Lukjanuk võistlejana stardis ei ole, kuid ta sõidab Saaremaal ühes nullautos, kasutades selleks N14 Subaru Imprezat. Vaatamata selle on aga konkurents kivikõva, kui kiired mehed erinavate klasside võistlusautodega täna Kuressaare kesklinnast stardivad.

Suurim soosik võidule on kindlasti 2009. aasta võitja Saaremaa ralli võitja Georg Gross, kelle kõrval Ford Focus WRC autos istub Raigo Mõlder. Mehed on võitnud kõik tänavused Eesti meistrivõistluste etapid ja absoluutarvestuse meistritiitli juba kindlustanud.

«Eks loomulikult on soov kõik selle aasta rallid ära võita. See oleks ilus punkt sellele hooajale. Ja see paneb natuke pingeid peale küll. Kuid usun, et kui saame oma sõidu hästi käima, siis on meil kõik eeldused olemas, samas, Saaremaa ralli on alati olnud kõike muud kui lihtne,» rääkis Gross Saaremaa ralli eelõhtul.

Kõrgete kohtade nimel asuvad võitlema ka Karl Kruuda ja Kuldar Sikk ning Martin Kangur ja Kristo Kraag. Kruuda sõidab Ford Fiesta S2000 masinaga, Kangur aga uuema, Ford Fiesta R5 masinaga. Teise Ford Fiesta R5 masina toovad starti soomlased Jukka Hiltunen ja Jarkko Kalliolepo.

Kindlasti ütlevad oma sõna esimese kuue koha jagamisse kiireimad N4 klassi sõitjad. Selles klassis on ka lahtine meistritiitel, kui Timmu Kõrge ja Erki Pints edestavad Ott Tänakut ja Martin Järveojat üheksa punktiga. «Oleme valmis, eks lahing tuleb kõva. Saaremaa ralli on keeruline ralli ja ega see seis meie jaoks asja lihtsamaks ei tee. Tuleb olla väga kiire ja samas hoida auto tervena,» oli Timmu Kõrge kommentaar.

Üheksa punkti kaugusel olev Ott Tänak on samuti valmis võitluseks. «N4 klassis on siin stardis väga palju kiireid mehi. Meie oleme valmis ja eesmärk on kindlasti klassivõit. Tehnilise poole pealt olen kindel, nüüd peame ise ka kiired olema,» rääkis Ott Tänak enne rallit.

N4 klassis ja ka absoluudi esikuue osas on kindlad soosikud Egon Kaur ja Erik Lepikson, Siim Plangi ja Marek Sarapuu, Kaspar Koitla ja Andres Ots ja paljud teised.

Pingelist heitlust on oodata igas klassis, kokku stardib homme Kuressaare kesklinnas olevalt Saaremaa ralli poodiumilt 146 võistlusautot, nende seas ka 11 veoautot.

46. Saaremaa ralli kavas on tänavu 11 kiiruskatset kogupikkusega 117,3 kilomeetrit, nende seas ka reede, 11. oktoobri õhtul Kuressaare linna tänavatel sõidetav publikukatse. Ralli start ja finiš on traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kus pealtvaatajad saavad masinaid lähemalt uurida. Saaremaa ralli stardiks tasub ennast sättida reedel, 11. oktoobril Kuressaare kesklinna kell 17.00 ja ralli võitja sõidab Kuressaare kesklinnas olevale poodiumile laupäeval, 12. oktoobril kell 17.30.

Saaremaa ralli kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised v.a. reedeõhtune publikukatse Kuressaare linnas. Kahepäevane rallipass (käepael), mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele maksab 13 eurot. Pilet konkreetsele kiiruskatsele maksab 5 eurot. Alla 14-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta. Õpilastele vanuses 14-17 aastat on õpilaspileti ettenäitamisel pilet 3 eurot.

Rallipood asub alates kolmapäevast, 09. oktoobrist, Saare Selveris, kus on müügil lisaks rallipassidele ka rallimeened (mütsid, särgid, kruusid, pastakad, jne.). Ralli ajakiri on saadaval ka Virtsu-Kuivastu praamidel, Alexela Virtsu tanklas ja Saare Kütuse tanklates. Silveston Saaremaa ralli raadio on Raadio Kadi, mis on Saaremaal kuuldav sagedusel 90,5 Mhz ja internetis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles