EM-rallist peaks sündima suvine suursündmus

Martin Kangur sõitis juba tänavu Ralli Estonial R5 autoga. Ralli peakorraldaja Urmo Aava hinnangul tõuseb järgmisel suvel EM-sarja etapiks kerkinud võistlusel selliste masinate arv päris suureks.

FOTO: Ray Põder

EM-etapiks saanud Ralli Estonia hakkab pendeldama Tartu ja Otepää vahet.

Autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) kalendrisse pääsenud Ralli Estonia peakorraldaja Urmo Aava loodab tuleva aasta juulis Tartus ja Otepää ümbruses toimuvale üritusele meelitada 50 000 pealtvaatajat. «Tartu linnakatse ja meelelahutusprogrammi abil on see täiesti reaalne,» arvas ta.

Veel nädal tagasi olid Aava ja tema meeskond ärevuses, kas ERC-sarja korraldajad võtavad Eestis toimuva ralli oma kalendrisse. Ürituse eelarve küünib 900 000 euroni, millest eestlastel oli puudu veel kolmandik. Nad pelgasid, et enne otsuse langetamist tuleb esitada sarja korraldajatele lisagarantiisid, kuid tegelikult polnud seda vaja. Uue hooaja kalender avalikustati reede õhtul ja Ralli Estonia on seal kirjas.

Suure tõenäosusega saab Ralli Estoniast tuleva aasta suurim Eestis korraldatav spordivõistlus. Samas ei kippunud Aava pilvedes hõljuma, vaid andis endale aru, et päris esimese suurusjärgu staare see kihutamine kokku ei too. Ta nentis, et tippsõitjad osalevad MM-sarjas, ERC jääb astme võrra allapoole. Tänavu võitis sarja tšehh Jan Kopecky prantslase Bryan Bouffieri ja iirlase Craig Breeni ees.

Lõppenud rallihooajal ei osalenud ERC-sarjas ühtegi eestlast. Varasematel aastatel on ERC eelkäijaks olnud IRC-sarja etappidel sõitnud Martin Kangur, Kaspar Koitla ja Karl Kruuda. Aava loodab, et nüüd, kui sarja üks etapp toimub Eestis, muutub see siinsete nooremate rallimeeste jaoks ahvatlevamaks.

«Tegemist on täiesti korraliku sarjaga, mis on WRCga võrreldes palju odavam,» rääkis ta. «Ilmselt muutub see iga aastaga järjest populaarsemaks. Uueks hooajaks valmib palju R5 autosid, ERC-sari on nendega võistlemiseks paras.»

Eestis on palju rallimehi, kes võivad olla ERC-sarjas osalemisest huvitatud. Kõrvale tasub jätta vaid Eesti kaks parimat sõitjat, sest juhul kui Ott Tänakul õnnestub jätkata rahvusvahelist karjääri, vaatab ta MMi suunas, samasuguseid plaane seab ka Kruuda. See ei tähenda aga seda, et need mehed jäävad koduselt rallilt eemale. Aava üritab rajale meelitada kogu koduse koorekihi.

17.–19. juulini toimuva ralli keskus tuleb Tartu kesklinna – seal on start ja finiš, lisaks jäävad autod pärast avapäeva kesklinna kinnisesse parki, et kõigil oleks võimalik rallimasinaid lähemalt vaadata. Linnakatse on kavandatud Toomemäe kanti.

Ralli avapäeval on kavas vaid kvalifikatsioon ja pidulik start. Teisel päeval veedetakse pikk päev Otepää ümbruse kruusateedel, õhtu naelaks saab aga Tartu linnakatse. Viimasel päeval naastakse taas Otepääle. Sarnaselt seniste rallidega jääb Tehvandi spordikeskusesse ka hoolduspark.

Kuna ralli on Eesti mõistes erakordselt pikk – kiiruskatsekilomeetreid koguneb umbes 250 ehk teisisõnu kaks ja pool tavalist Eesti meistrivõistluste rallit –, saavad ainult koduse sarja arvestuses sõitjad võistelda vaid laupäeval. «Me ei saa sundida kõiki kohalikke sõitjaid nii pikal rallil osalema, põhimõtteliselt kestab kogu üritus ju terve nädala,» rääkis Aava. Ta selgitas, et nendel rallimeestel, kes soovivad sõita EM-etapi arvestuses, hakkab viimasel päeval jooksma paralleelne ajaarvestus.

«Ainult laupäeval startijatel pole lootust pääseda Eurospordi ülekandesse, ükskõik, kui kiiresti nad ka ei sõidaks,» lisas Aava. «Loodan, et just teleülekanne on üks oluline detail, mis peaks ka meie noori rallisõitjaid motiveerima osalema EM-etapi arvestuses.» 

Tagasi üles