Inglise tippklubi omanik ajakirjanikele: mängijatega rääkimise eest tuleb maksta

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Newcastle Unitedi omanikule Mike Ashleyle meeldib omatahtsi reegleid teha.
Newcastle Unitedi omanikule Mike Ashleyle meeldib omatahtsi reegleid teha. Foto: SCANPIX

Inglismaa jalgpalli kõrgliigas mängiva Newcastle Unitedi omanik Mike Ashley on tulnud lagedale geniaalse rahateenimisplaaniga: kui mõni ajakirjanik tahab edaspidi pärast mängu jalgpalluritega rääkida, tuleb tal selle eest maksta.

Liiga reeglid näevad ette, et pärast mängu peavad paar mängijat ja peatreener küll kaamerate ja mikrofonide ees intervjuusid andma, kui aga keegi tahab vestelda mõne teise palluriga või siis rääkida mängijatega väljaspool nimetatud aega, tuleb selle eest juba klubile tasuda. Näiteks ei saa enam kahe mängu vahel mängijalt uurida, kas ta on vigastusest paranenud.

Newcastle on pakutava «teenuse» jaganud kuld-, hõbe- ja pronkspaketiks, mis kõik võimaldavad erinevas mahus juurdepääsu mängijatele. Samas on mitu ajakirjanikku märkinud, et selline süsteem võib põhjustada jaburalt piinlikke hetki eeskätt mängijate jaoks, kui näiteks keegi neist avastab, et temaga vestlemiseks on väljaanne maksnud vaid pronkspaketi eest, kolleegi hinnatakse aga kuldpaketi vääriliseks.

Ekstsentrilisuse poolest tuntud Ashley on varemgi meediaga vägikaigast vedanud - alles selle hooaja alguses keelas ta klubi pressikonverentsidel osalemise mitmele väljaanndele, kes olid klubi tegemisi tema arvates ebaõiglaselt kajastanud. Samuti pole ärimehele sugugi võõras «kõik müügiks»-mentaliteet, näiteks lasi ta paar aastat tagasi klubi kodustaadioni ümber nimetada Sports Direct Arenaks ning käskis ametlikult kasutada ülilohisevat nime SportsDirect.com@StJamesPark.

Seeläbi endale kuuluvat sporditarvete jaemüügifirmat reklaamida soovinud Ashley käik ajas marru Newcastle'i fännid, kes nõudsid ajaloolise St James' Parki nime säilitamist. Mullu võetigi vana nimi seoses uue sponsorlepinguga uuesti kasutusele. Samas on aga ka klubi uus peasponsor Wonga osades poolehoidjates pahameelt tekitanud, sest tegu on kasutajatelt röövellikku intressi kooriva kiirlaenufirmaga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles