Karl Kruuda: ei osanud arvata, et võiksime neljandaks tõusta

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karl Kruuda ja Martin Järveoja.
Karl Kruuda ja Martin Järveoja. Foto: Timo Anis

Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Peugeot 208 T16 R5) alustasid Sardiinia ralliviimast päeva WRC 2 klassi kuuendalt kohalt, katsetelt läks neile kirja kolm neljandat aega ja viimasel katsel oli nende aeg WRC 2 klassi kolmas.

WRC 2 klassi kokkuvõttes tõusid nad viimase päevaga koha võrra ja lõpetasid oma klassi esmalt viiendana. Kuid ralli järgselt selgus, et kolmanda koha saanud Bernando Sousa oli kasutanud lubatud 24 rehvi asemel 26 rehvi ja kohtunikud määrasid talle viieminutilise ajakaristuse. Nii kukkus Sousa viiendaks ja Kruuda ning Järveoja tõusid neljandale kohale. Kaotust WRC 2 klassi võitnud Lorenzo Bertellile ja Mitia Dottale jäi 8.35,6. Kruuda ja Järveoja tõid uuele Peugeot 208 T16 R5 autole ka esimesed autoralli MM-sarja katsevõidud omas klassis ja lähevad ajalukku ka sellega, et juhtisid esmakordselt selle autoga WRC 2 klassis MM-rallit.

«Täna oli enam-vähem päev. Suuri riske võtma ei hakanud ja meeldiva poole pealt saab välja tuua selle, et parandasime oma kohta kahe võrra. Ralli ise oli parajalt raske, juhtus palju nii meil kui autol. Ega enne rallit ei osanud küll arvata, et Rally 2 reeglitega rallit jätkates võid tõusta neljandaks. Eks see liidrikohalt katkestamine oli parasjagu valus, kuid see on osa autospordist. Peame olema rahul nende punktidega, mis siit saime,» oli Karl Kruuda kommentaar viimasele päevale.

Martin Kangur ja Pawel Drahan sõitsid päeva kahel esimesel katsel Kruudaga samas tempos, saades kirja kaks viiendat kohta WRC 2 klassis, päeva eelviimasel katsel oli neil oma klassi kümnes ja viimasel katsel taas viies aeg. Ralli kokkuvõttes olid nad WRC 2 klassi seitsmendad, kaotades WRC 2 võitjatele pea 18 ja pool minutit.

«Täna läksime katsetele eesmärgiga saada erinevaid kogemusi, kasutasime pehmema seguga rehvi, et aru saada, kuidas auto käitub, kui rehv n-ö alt ära kulub. Kolmanda katse aeg seda ka näitas. Hoog ja tunne olid ka täna juba head. Kaardilugejaga peame veel kõvasti tööd tegema, see oli meile alles esimene ralli koos. Ralli ise oli väga raske, seda nii kuuma ilma kui raskete teeolude tõttu, eriti just esimesel päeval. Muidugi oleks tahtnud eilse päeva ka lõpuni tulla, kuid see on autosport ja siin peab olema valmis kõigeks,» rääkis Kangur peale rallit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles