Legendaarne Kuriks taas kiirendusvõistlusel võitmatu

Madis Kalvet
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Finaalsõit Kristjan Käbi versus Lauri Kuriks.
Finaalsõit Kristjan Käbi versus Lauri Kuriks. Foto: Tarmo Tomson

Eilsel kiirenduse meistrivõistlustel tõestas Eesti kiirenduslegend Lauri Kuriks end taaskord – ta noppis võidu nii kvalifikatsioonis kui ka võistlusel. Sellega kindlustas ta oma tänavust liidrikohta, kuna ka esimeselt etapilt teenis ta maksimumpunktid.

Haapsalus Kiltsi lennuväljal peetud Eesti kiirenduse meistrivõistluste etapp oli pingeline, sest selget eelist konkurendi ees polnud kellelgi. Kõige rohkem põhjust rõõmustamiseks on Lauri Kuriksil, kes tegi võistluspäeva kiireima aja ning noppis võidu nii kvalifikatsioonis kui finaalis. Päeva kiireimaks ajaks oli tema kvalifikatsioonisõit 8,111 sekundit. Poolfinaalis oli Kuriksi vastaseks Kristjan Käbi, kes jäi kvalifikatsioonis napilt teisele kohale. Nii nagu kvalifikatsiooniski, edestas ka finaalis Kuriks oma vastast ning teenis sellega võistluselt maksimaalsed punktid.

Sellega ta kindlustas oma esimeselt etapilt teenitud liidrikoha. «Võistlus sujus väga hästi. Me pole maksimaalset jõudu veel rakendanud, vajadusel on võimalik veel kiiremini sõita,» kommenteeris Kuriks vahetult pärast võitu. Kuriksi eesmärk on seljatada 8 sekundit ning läbida veerandmiiline distants 7 sekundiga, ent kuna auto on alles hiljuti valminud, siis on mõistlik auto töökindluse huvides mitte kohe maksimaalset võimsust mängu panna. Kaks Eesti meistrivõistluste etappi on veel ees, kus püütakse jõuda 7 sekundi aega. «Kui hooaeg läheb hästi, siis sügise poole läheme proovime ka Soomes Alastaros võistelda. Seal on spetsiaalne kiirendusrada, kus püüda veelgi kiiremaid aegu,» lisas Kuriks.

Võimsuselt teises ehk street modified võistlusklassis oli kvalifikatsioonis kiireim Lauri Soots, kes sõitis väga täpselt klassi ajaindeksi lähedale 10,08 sekundit. Klassi ajaindeks on 10 sekundit, mis tähendab, et sellest kiiremini ei ole lubatud sõita. Alla 10 sekundi sõit tähendab kaotust, juhul, kui eliminaatoris vastane ei tee viga stardis ehk ei «varasta». Just selline olukord street modified klassis eliminaatoris juhtuski. Sootsi vastaseks poolfinaalis sattus Andres Arnover. Soots «varastas» stardis, mis tähendas talle automaatset kaotust. Arnover tegi korraliku stardi ning teades, et vastane sai punase tule, pani gaasipedaali põhja ning jõudis finišisse ajaga 9,8 sekundit. Poolfinaali teisest võistluspaarist väljus läbi suure õnne võitjana Mati Põld, kelle autol tekkisid hetk pärast starti tehnilised probleemid, ent vastane Kristo Luhaäär tegi valestardi. Finaalis kohtusid Arnover ja Põld, kelle autot endiselt vaevasid tehnilised probleemid. Arnover aga tegi hea stardi ning sel korral klassi indeksit lõhki ei sõitnud. Seega kuulus street modified klassi võit Arnoverile.

Eesti kiirenduse meistrivõistluste teise etapi parimad klasside kaupa:

Outlaw

1. Lauri Kuriks

2. Kristjan Käbi

Street modified

1. Andres Arnover

2. Mati Põld

Pro-bike

1. Deivid Urbus

2. Petri Koivuniemi

Street-A

1. Martin Veedler

2. Tarvo Järv

Street-B

1. Erik Olesk

2. Ivar Miilberg

Sportsman ET

1. Delvis Siimson

2. Kristo Tihvan

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles