Viidas võttis rehviprobleemide kiuste nädalavahetusest maksimumi

Kaarel Täll
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tristan Viidas Spa ringrajal
Tristan Viidas Spa ringrajal Foto: Oliver Read

Radical European Masters sarja sõitjatele kujunes Belgias toimunud Spa etapp rehviprobleemide tõttu sisuliselt poolikuks. SR8 klassis sõitev eestlane Tristan Viidas võttis probleemsest nädalavahetusest pea maksimumi.

Lühendatud kava tõttu peeti reedel kaks treeningut ja juba õhtul ajasõit. Esimesel harjutuskorral näitas Viidas aega esiviisikus, kuid selle järel peeti korraldajate ja sõitjate vahel kriisikoosolek.

«Väga paljud kurtsid rehviprobleemide üle. Sõitsime etappi Dunlopi pehme seguga rehvidega ning kiirel Spa rajal on iga aasta sellega probleeme olnud. Kiirused on suured ja downforce töötab eriti tugevalt ja see tekitab tavalisest märksa suurema surve rehvidele. Osadel nendel sõitjatel, kes juba kolmapäeval harjutada said, oli rehv suurel kiirusel lõhkenud. See tegi paljud murelikuks,» selgitas Viidas.

Teiseks ametlikuks treeninguks anti tiimidele kindlad rehvirõhud ja tagarataste kalded, mida järgima pidi. Viidas harjus ruttu ja näitas treeningul kiireimat aega, kuid lõppkokkuvõttes kujunes see karuteeneks.

«Kuna tundus, et muudatusi pole vaja teha, ei hakanud me riskima ning läksime ajasõitu sama seadistusega sõitma, mida kasutasime teises treeningus. Paraku kaotasin esimeses ajasõidus esimesele koguni pooleteise sekundiga ja olin kolmas. Kusjuures huvitav oli see, et kõige enam aega kaotasin esimeses sektoris, kus on kaks pikka sirget ja mida põhjagaasiga läbitakse. Analüüs aga näitas, et mu auto lõppkiirus jäi esimesele 9 km/h alla. Teises ajasõidus aga ei saanud ma ühtegi päris puhast ringi kirja. Lasin rajal mitu korda hoo maha, et tühja kohta otsida kindlustamaks, et saan kindlalt kiire ringi teha, kuid mõne kurvi pärast ilmnes, et ka mõni teine oli samamoodi mõelnud. Lõpuks näitasin alles kaheksandat aega,» kirus Viidas.

Esimeses sõidus oli eestlasel aga rohkem õnne. Kuigi ta läks rajale kolmandana, tõusis ta esimeses kurvis võistlejaterivi etteotsa.

«Esimesel ja teisel kohal sõitnud konkurentidel läks esimeses kurvis pidurdus liiga pikaks. Ma lipsasin nende tagant läbi ja sain kohe esimeseks. Hakkasin kohe vahet kasvatama ja kui kuus ringi oli sõidetud, oli minu edumaa 7,2 sekundit, lisaks oli minu nimel kiireim ring. Kuuendal ringil aga sai võidusõit lõpliku pöörde. Eau Rouge kiires kurvis lõhkes 260 km/h sõitnud itaallase Michelangelo Marateotto tagarehv ning tema masin kaldus suure hooga rehvipiirdesse. Ise jäi ta terveks,kuid kaheks ringiks tuli rajale turvaauto ja seejärel anti punane lipp ehk võistlus peatati. Ka korraldajad olid veidi segaduses, kuidas edasi käituda ning võistlejaid pandi stardijoonele seisma. Ühtäkki näidati finišilippu ja kõik suunati ära boksi,» kirjeldas Viidas.

Pärast esimest sõitu peeti erakorraline koosolek ning küsiti võistlejate arvamust teise sõidu osas.

«Kuna paljud protesteerisid rehvide ebausaldusväärsuse tõttu, otsustati pühapäevane sõit ära jätta. Korraldajate poolt anti aga esimese sõidu tulemused välja ning selle järgi peaksin saama võidukarika ja esimese koha punktid,» märkis Viidas.

Radicali sarja korraldajad pole siiski veel esimese sõidu tulemusi ametlikult kinnitanud. Arvestades, et esimesest sõidust oli katkestamiseni läbitud 75%, tunneb Viidas tulemuste jõussejäämise osas end enesekindlalt. Lisaks on räägitud, et tagantjärele sõidetakse ka ärajäänud etapp mõnel järgmisel nädalavahetusel kolmanda sõiduna.

Järgmine etapp peetakse 26.-28. septembril Monzas. Nii seal kui ka viimasel etapil Barcelonas kasutatakse Dunliopi kõva seguga rehve.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles