Üle 1600 hobujõu: vormel-1 sarjas vaieldakse taas mootorite muutmise üle

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bernie Ecclestone.
Bernie Ecclestone. Foto: SCANPIX

Vormel-1 võistkondade esindajad kogunevad neljapäeval Pariisis, et arutada sarja juhi Bernie Ecclestone'i ettepanekut kasutusel oleva mootorivalemi järjekordseks muutmiseks.

Sarjas ollakse üsna üksmeelselt seisukohal, et vormel-1 autode mootorid võiksid peagi hakata arendama taas üle tuhande hobujõu, nagu see oli 1980ndate aastate lõpus, kui kvalifikatsioonideks ehitati ligi 1300 hobujõudu välja andvad jõuallikad. Eesmärk tahetakse saavutada 2017. aastaks, küll aga ollakse eri meelt selles, kuidas oleks kõige targem soovitud tulemuseni jõuda.

Ehkki vormel-1 sarjas vahetati alles mulluse hooaja eel V8-mootorid välja V6-mootorivalemi vastu, leiab Ecclestone, et praegusest jõuallikatest ei ole võimalik soovitud numbreid kätte saada. Itaalia ajalehe La Gazzetta dello Sport andmetele käib sarja boss neljapäeval välja pakkumise ehitada 2017. aastaks 2,2-liitrised topeltturboga V8-mootorid. «Praegused jõuallikad on head ja tegemist on märkimisväärse tehnoloogilise saavutusega, aga need pole mõeldud vormel-1 sarja jaoks,» lausus Ecclestone vormeliajakirjanikule Christian Syltile.

Mullu suveräänselt suurimat kiirust näidanud Mercedese võistkonna mootoriosakonna juhi Andy Cowelli arvates pole selleks aga mingit vajadust. «Kui saavutame sajaprotsendilise soojusefektiivsuse, oleks meie V6-turbomootorist maksimaalselt võimalik välja pigistada 1630 hobujõudu,» sõnas Cowell väljaandele Speed Week. «See oleks täiuslik lahendus ja selle poole me ka pürgime,» lisas ta.

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) president Jean Todt kinnitas, et mootorite teema võetakse Pariisis tõesti jutuks. «Mina isiklikult olen valmis kõikideks konstruktiivseteks ideedeks, kuid seda tingimusel, et tehnilised reeglid püsivad stabiilsetena. Kui praeguste reeglite raames on võimalik mootorite võimsust kasvatada, on tegemist normaalse arenguga,» sõnas Todt Venemaa portaalile f1news.ru.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles