Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Eesti meeste ja Titänaku meeletu Mehhiko-seiklus

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi auto Mehhiko päikeses ja tuules kuivamas. | FOTO: Timo Anus

Kui Ott Tänak ja Raigo Mõlder eile Mehhiko MM-ralli viimase päeva esimese kiiruskatse finišisse jõudsid, levis üle võistluse hoolduspargi tunnustav rõõmukahin. M-Spordi meeskond oli saanud hakkama imega: reedel kümme tundi vee all olnud masin suudeti töökorda saada ning sellega ka eile kolm kiiruskatset läbida.

«Meil oli väikeseid probleeme rooliga, kuid üldiselt on kõik hästi. Täiesti uskumatu, et pärast kõike seda, mis oli juhtunud, suutsime autoga kiiruskatse finišisse jõuda,» õhkas Tänak pärast esimest eilset kiiruskatset.

See, et Tänak kaotas 55 km pikkusel kiiruskatsel parimatele ligikaudu kaks minutit, polnud kuigi oluline. Tähtis oli see, et pärast reedest väga rasket õnnetust olid rallimehed psühholoogiliselt valmis esimesel võimalusel uuesti rajale minema ning mehhaanikud suutsid vettinud auto sõidukorda seada.

«Ma olen tõeliselt uhke M-Spordi meeskonna üle! See oli midagi hullumeelset, mida nad meie rajale tagasi aitamiseks tegid. Suurepärane on olla osa sellisest tiimist ja ma olen tõeliselt õnnelik, et saime siin sõita,» rääkis Tänak viimase kiiruskatse finišis.

Tänaku ja Mõlderi Mehhiko-seiklus jääb ilmselt kauaks kõigi rallifännide ning mõistagi ka meeste endi eredaimate mälestuste hulka. Tänaku õnnestuse ümber puhkenud esialgne segadus lahenes juba reede hilisõhtul Eesti aja järgi, kui meediakanalitesse ilmusid videod ja fotod sellest, kuidas eestlaste auto rullus üle katuse ja prantsatas sügavasse vette. Masin oli vee alla ligikaudu kümme tundi – sama kiiruskatset sõideti ka teist korda ning enne selle lõppu polnud võimalik eestlaste masinat veest kätte saada.

Reede õhtu selgus ka rohkelt kõneainet tekitanud õnnetuse põhjus. Hüppelt maandudes purunes miski eestlaste auto esisillas ning laugesse vasakkurvi jõudes oli parem ratas juba risti, mis muutis kurvi keeramise võimatuks. Seega on rallimehi juhtunus raske süüdistada – oli puhtalt ebaõnn, et õnnetus juhtus kohas, kus tee kõrval oli sügav veekogu.

Kui auto lõpuks hooldusalasse jõudis, oli M-Spordi mehhaanikutel kolm tundi aega, et vettinud masina taas sõidukorda seadmisel imet teha. Vahetada tuli kütusepaak, käigukast, turbo ning remontida jahutussüsteemi, vedrustust ja mootorit. Lisaks tuli korrastada masina välisilmet. Mehhaanikud, keda abistasid ka Tänak ja Mõlder, saidki ülesandega hakkama.

Tänak väljendas meeskonnale piiritut tänulikkust. «Ma pole varem midagi sellist näinud – auto oli terve päeva järve põhjas ja vett täis ning selle kõige kordategemiseks oli aega vaid kolm tundi. Hullumeelne jõupingutus, kuid ma teadsin, et mehaanikud saavad hakkama,» vahendas M-Spordi pressiteenistus Tänaku sõnu.

Tänak ja Mõlder sõitsid laupäeva hommikul autoga hoolduspargist välja, kuid sellel päeval nad veel kiiruskatsele ei jõudnud. Masin seiskus enne päeva esimesele kiiruskatsele jõudmist. «Arvestades fantastilist jõupingutust, mida meeskond Tänaku ja Mõlderi rajale tagasi saamiseks tegi, tundime pettumust,» tunnistas M-Spordi pealik Malcolm Wilson. «Loodetavasti näeme neid rajal pühapäeval. See on väga oluline nende endi ja kogu meie meeskonna jaoks.» Taas remont, ning eile mindigi uuele katsele. Seekord ilutses auto kapotil ka masina hüüdnimi Titänak ning kõik sujus suuremate tõrgeteta. Kokkuvõttes kaotas superralli süsteemi kasutanud Tänak võitja Sebastien Ogierʼle pisut alla kahe tunni.

KAST

Mehhiko Ralli

1. Sebastien Ogier (Volkswagen), 2. Mads Östberg (Citroën), +1.18,8, 3. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +1.25,1, 4. Elfyn Evans (Ford) +3.40,2, 5. Daniel Sordo (Hyundai) +5.01,8, 6. Martin Prokop (Ford) +6.36,1

Tagasi üles