Mehhiko ralli kolmandal katsel teelt välja sõitnud Ott Tänak teatas, et Rahvusvahelisel Autospordi Liidul (FIA) oleks viimane aeg võtta ohutusnõuete tegemisel kuulda rallisõitjate arvamust.
Tänak nõuab FIA-lt tõhusamaid turvameetmeid
Tänak ja tema kaardilugeja Raigo Mõlder sõitsid läbi augu, mille tagajärjel purunes midagi masina esisillas. Järgmisel hetkel kaldus auto rajalt välja ning kukkus järve, kus selle põhja vajumine võttis aega alla 30 sekundi. Õnneks nii Tänak kui Mõlder pääsesid kiiresti autost välja ning ujusid kaldale. Ford Fiesta oli aga vee all kümme tundi, enne kui Titänaku hüüdnime saanud masin taas maismaale vinnati.
Nüüd avaldas Tänak arvamust, et sellisteks õnnetusteks peaks ralli korraldusmeeskond rohkem valmis olema, pakkudes välja ka ühe võimaliku lahenduse. Eesti parima rallimehe arvates peaks keegi radu hästi tundev endine rallimees kõik kiiruskatsed enne võistlust läbi sõitma ning FIAle ohutust puudutava ülevaate tegema. Näiteks tuleks kaardistada tee kõrval asuvad järved, et sukeldujad ja päästjad teaksid valmis olla.
Tänaku arvates sobiks ideaalselt eelmainitud ametisse soomlane Jarmo Lehtinen, kes oli aastatel 2002-2014 Mikko Hirvoneni kaardilugeja.
«Maailmameistrivõistlustel on veel palju sarnaseid kohti ning Jarmo on meie hulgas kõige suuremate kogemustega – teda peaks FIA esindajad kuulama,» vahendab autosport.com Tänaku sõnu. «Ohutus peab olema esimesel kohal ning me vajame, et Jarmo sõidaks kõik rallid enne meid läbi. See on tema jaoks lihtne, sest tunneb kiiruskatseid veel eelmisest aastast.»
Tänak jätkas: «Sellise mehega on lihtne koostööd teha, kuna tal on vajalik kogemustepagas ning teab, millele tähelepanu pöörata. Ehk oleks FIA-l aeg temasuguseid kuulda võtta.»
Järv, kuhu Tänaku Ford uppus, oli ralli korraldajate sõnul sügavam kui kunagi varem. «Tavaliselt pole seal üldse vett,» ütles ralli direktor Patrick Suberville. Seetõttu ei olnud antud kiiruskatse juures ka sukeldujate meeskonda. Viimased pidi kohale transportima ralli algpunktist. «Sukeldujaid polnud, sest meil polnud antud kiiruskatsega kunagi probleeme tekkinud,» jätkas Suberville.
Direktori sõnul pani Tänaku õnnetus ka neid ohutuse peale mõtlema. «Praegusel hetkel pole meie sukeldujad treenitud inimesi päästma. See on mõtlemise koht.» FIA esindaja Michele Mouton lisas: «Korraldajad ütlesid, et vesi pole nii sügav, seetõttu polnud selle kiiruskatse juures ka sukeldujaid.»
Mida arvab Mouton aga Tänaku ettepanekust endise kaardilugeja palkamise kohta? «Me mõtleme selle üle, kuid täna me seda otsust veel ei tee,» ütles ta.