Sebastien Loeb lükkas Tommi Mäkineni tööpakkumise tagasi

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Loeb.
Sebastien Loeb. Foto: SCANPIX

Ilta-Sanomat kirjutab Hispaania ja Prantsusmaa väljaannetele viidates, et üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb lükkas tagasi neljakordse meistri Tommi Mäkineni tööpakkumise.

Mäkinen, kes tegutseb Toyota rallimeeskonna juhina, toob tiimi 2017. aastal ametlikult WRC-sarja, kus on lubatud võidu kihutada vähemalt kuni 2022. aastani. Tuleval aastal keskendub Toyota uue Yaris WRC põhjalikule testimisele, et aasta hiljem juba konkurentsivõimelise autoga stardis olla.

Sestap on Mäkinen otsinud 2016. aastaks tiimi kogenud sõitjaid, kes aitaksid jaapanlastel autot arendada, kuid nagu on selgunud, polegi selliseid mehi lihtne leida, sest tipptegijad ei soovi MM-sarja tasemel hooaega vahele jätta. Pikalt olid Toyota lootused seotud Kris Meeke'iga, kuid britt sõlmis hiljuti kolmeaastase lepingu Citroëniga. Sama võistkonnaga oli aastakümneid seotud ka Loeb, kes sõitis lõppenud hooajal turismiautode ringrajasõidu MMil ehk WTCC-sarjas, kuid mõne kuu eest sai Citroëni ja Loebi koostöö pisult ootamatult otsa.

Prantslasel jagub siiski küllaga tegemisi, sest uue aasta alguses lööb ta esmakordselt kaasa kuulsal Dakari maratonrallil, kus tema töövahendiks on Peugeot. Samuti on Loeb otsustanud WTCC-sarjas jätkata, sõites omanimelises tiimis.

Toyota tuleb autoralli MM-sarja tehasetiimiga tagasi esmakordselt pärast 1999. aastat. Eelmine periood oli Jaapani tootjale üliedukas, sest kümne hooaja jooksul võideti koguni seitse korda tootjate tiitel. Praegu on Toyotaga aga käed löönud vaid 21-aastane Daiki Arai ja 22-aastane Norihiko Katsuta.

Meeskond koosneb tipptegijatest

Tiimi taustajõud on aga tugevad, koosnedes paljuski Mäkineniga varem koostööd teinud meestest. Jyväskyläs asuva võistkonna spordidirektor on Mikko Hirvoneni kunagine kaardilugeja Jarmo Lehtinen, tegevjuht aga Lauri Riipinen, kes töötas Mäkineniga aastatel 2005 kuni 2013. Tehniliseks direktoriks on kinnitatud Michael Zotos, kes tegutses Mäkineni võistlusinsenerina neil aastatel, mil soomlane kihutas Subaru tiimis.

Auto loomise eest vastutab peainsener Simon Carrier, kellel on selja taga pikk töökogemus M-Sporti tiimis Ford Focus RSi arendamisel, tema parem käsi on Hirvoneniga Fordis koos töötanud Tom Fowler ja elektroonikaosakonda juhib alates 2007. aastast Mäkineni võistlusinseneri ametis olnud Mikko Ruoho.

2017. aastal tahetakse rajale tulla kolme autoga. Praegu on testija kohustused vastavalt vajadusele enda kanda võtnud kas Mäkinen ise, mulluse hooajaga tippsõitja karjäärile joone alla tõmmanud Mikko Hirvonen ja soomlaste tõusev täht, 21-aastane Teemu Suninen.

Foto: SCANPIX
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles