Vormel-1 sarjas sõlmiti ülitähtis koostööleping

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vormel-1 sari.
Vormel-1 sari. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarja võistkonnad on viimaks leidnud ühise keele jõuallikate maksumuse ja tarnimise küsimustes, kirjutab väljaanne Autosport. Ehkki Rahvusvaheline Autoliit (FIA) pole teadet veel ametlikult kinnitanud, teatavad informeeritud allikad, et kokkulepe sõlmiti esmaspäeval ja teisipäeval Genfis toimunud võistkondade kokkusaamisel.

Neli mootoritootjat – Mercedes, Ferrari, Renault ja Honda – on nõustunud kulude vähendamisega, et tarnida 12 miljoni euro eest aastas teistele tiimidele 1,6-liitriseid V6-turbomootoreid. Lisaks kinnitasid kõik neli nimetatud tootjat, et jagavad oma jõuallikaid kõikidele soovijatele. Vormel-1 sarjas hakkavad alates 2018. aastast kehtima uued reeglid, mida ei muudeta vastavalt tänasele kokkuleppele vähemalt kolme hooaja jooksul.

Eelmise aasta lõpus pakkusid FIA president Jean Todt ja vormel-1 sarja juht Bernie Ecclestone välja võimaluse, et tiimidele, kes ise enda autole mootorit ei ehita, võiks selle tarnida mõni sõltumatu valmistaja. 2015. aasta lõpus anti neljale mootoritootjale aga korraldus töötada välja hulk võimalikke parandusettepanekuid, mis aitaksid muuhulgas tehnilisi reegleid lihtsustada ja lahendada viimastel aastatel sarjaga seostatud müraprobleemi – vormel-1 autosid peetakse varasemaga võrreldes liialt vaikseteks ja väheatraktiivseteks.

Nelikul oli 15. jaanuarini aega, et oma ettepanekud Todtile ja Ecclestone’ile esitada. Nagu näitab tänane uudis, saadi sellega ka hakkama. Kokkulepitud muudatused vähendavad väiksemate tiimide koormat, sest seni pidid nad mootori eest aastas maksma 20-25 miljonit eurot. Lisaks piirati ühe sõitja käsutusse antavate käigukastide arvu samuti kulude vähendamise eesmärgil hooaja jooksul kolmele eksemplarile.

Tänane kokkulepe tähendab ühtlasi, et vormel-1 sarjaga ei liitu ühtegi sõltumatut mootoritootjat. Muudatused ratifitseerib lõplikult märtsis kogunev maailma mootorispordi nõukogu.

Eesootaval hooajal löövad vormel-1 sarjas omanimeliste tiimidega kaasa Ferrari, Mercedes ja Renault. Honda annab mootoreid vaid McLareni võistkonnale, Renault aga Tag Heueri kaubamärgi all Red Bullile. Ferrari klientideks on Sauber ja Toro Rosso, Mercedese jõuallikaid kasutavad Force India, Williams ja Manor.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles