900 hobujõuni jõudnud Mercedes: meil on veel võimsust varuks

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nico Rosberg (esiplaanil) ja Lewis Hamilton.
Nico Rosberg (esiplaanil) ja Lewis Hamilton. Foto: SCANPIX

Mercedese vormel-1 võistkonna mootoriosakonna juht Andy Cowell kinnitas, et tiim on jõuallikat kahe hooaja vahel mullusest veegi võimsamaks viimistlenud ning aregupotentsiaal olevat piiritu.

Mercedes seadis tänavuseks hooajaks endale eesmärgi tõsta jõuallika võimsus vähemalt 900 hobujõu peale ning Cowelli vihjete põhjal otsustades on sellega ka hakkama saadud, vahendab portaal Motorsport. Pärast seda, kui 2014. aastal võeti vormel-1 sarjas taas kasutusele turbomootorid, on Mercedes teistest peajagu üle olnud, võites kaks tiitlit nii tootjate kui ka sõitjate arvestuses.

«Saime eelmistel hooaegadel tänu arendustööle meeletult võimsust juurde. Ma ei näe põhjust, miks see peaks muutuma. Keegi meist ei arva, et piir oleks kätte jõudnud,» sõnas reedel  Brixworthi tehases ajakirjanikega vestelnud Cowell. «Näiteks soojusefekti osas oleme teinud uskumatult pikki edusamme.»

Kuna vormel-1 sarja reeglites pööratakse praegu suurt tähelepanu kütusekulule, kerkib soojusefekt oluliste küsimuste hulka. Kõigi mootoritootjate eesmärk on saavutada võimalikult väikese kütusekuluga võimalikult palju energiat ehk antud juhul mootorivõimsust. Cowelli sõnul saab Mercedes tänaseks mootorist kätte üle 900 hobujõu, lisaks kasvas nende jõuallika soojustõhusus mullu üle-eelmise aasta võrreldes üle 45 protsendi. Cowell demonstreeris ajakirjanikele ka graafikut, mille põhjal võib eeldada, et uuel hooajal jätkub arendustöö samas tempos. Temo sõnul on mootoris veel peidus hulk varjatud võimsust.

«Kas meil on aina raskem lisa leida? Jah, muidugi. Aga on palju kohti, kust saab väikese protsendi lisaks leida. See meenutab veidi kullakaevamist – teed kuratlikult rasket tööd, kätte jääb palju tolmu, aga vahel harva ka mõni korralik kamakas, mis toob naeratuse näole. Ja me leiame neid kullatükke mootorist endiselt,» tõi Cowell ilmeka võrdluse.

Kui eelmisel hooajal suutis Mercedesele vähegi konkurentsi pakkuda vaid Ferrari, siis tänavu pelgab Cowell vägagi Hondat. Mullu vormelikarusselli naasnud, ent vaid McLarenile mootoreid tootnud ja suures hädas olnud jaapanlastel tuleb tema arvates silma peal hoida. «Kui vaatame, mida Ferrari on viimase 12 kuuga suutnud, on see märkimisväärne. Nende arendustöö on olnud väga hoogne. Kõik loodavad, et Ferrari või Honda teeb meile tuule alla. Honda on kiirelt tegutsenud ja peab avalikkuse silme all õppima, kuid nad on sihikindlad. Teame täpselt, kui tõsiselt McLaren andmetest lähtudes töötab, nii et kahtlemata teevad nad tänavu suuri-suuri edusamme,» arvas Cowell.

Samuti viitas ta tehasetiimiga vormel-1 sarja naasnud Renault’ kogemustele. «Nüüd, kui nad pole enam lihtsalt mootoritootja rollis, on neilgi siht silme ees. Sel hooajal juhtub veel väga palju huvitavat,» ennustas Cowell.

Vormel-1 sarja esimesed ametlikud testid algavad 22. veebruaril ehk kahe nädala pärast Barcelonas, avaetapp toimub kuu aega hiljem Austraalias Melbourne’is.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles