Mercedese edukas rehvipokker nullis Ferrari stardisaladuse

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastian Vettel (vasakul) suutis küll stardis Mercedeseid üllatada, ent võit läks lõpuks ikka Nico Rosbergile.
Sebastian Vettel (vasakul) suutis küll stardis Mercedeseid üllatada, ent võit läks lõpuks ikka Nico Rosbergile. Foto: SCANPIX

Tänavuse vormelihooaja avaetapp Melbourne’is pakkus rõõmu eelkõige sündmusterohkuse ja põnevuse poolest, kuid kogu aasta seisukohalt oli ka tähtis asjaolu, et Ferrarid hakkasid Mercedestele kõvasti vastu. «Peame nende punaste poistega ettevaatlikud olema,» nentis ka võitja Nico Rosberg pärast sõitu.

Eriti märkimisväärne oli Ferraride võimas start, mis tõstis Sebastian Vetteli ja Kimi Röikköneni avakurvi järel kahele esimesele kohale, farsiks kujunenud kvalifikatsioonis võimutsenud Rosbergist ja Lewis Hamiltonist mööda. Eriti selgelt läks aia taha Hamiltoni start, sest britt langes sõidu alguses esikohalt suisa seitsmendaks. Mis aga oli Mercedeste silmatorkavalt kehva stardi põhjus?

Vormel-1 autodel vahetatakse käike juba aastaid rooli taga asetsevate labadega. Ent kui veel mullu oli sõitjal stardis võimalik kasutada siduri lahutamiseks mõlemat laba, siis tänavu ainult ühte. Portaali Motorsport.com nimeka vormeliajakirjaniku Adam Cooperi sõnul on Ferrari võistkonnast talle mõista antud, et just seda muutust silmas pidades on võistkonnal õnnestunud tänavu välja töötada väga hea stardisüsteem.

Kõik on sõitja enda kätes

Kuna selleks hooajaks on tugevalt piiratud ka raadiosidet, peavad sõitjad stardiolukordadega ise hakkama saama. Austraalias muutis stardi veel keerulisemaks see, et Daniil Kvjat suretas esimesel stardikatsel auto välja ja seetõttu mindi veel ühele täiendavale soojendusringile. Selle käigus pidid sõitjad ise jälgima nii auto seadeid kui ka rehvitemperatuure, mis varem oli võistkonna töö.

«Polnud ühte asja, mis oleks olnud katastroofiliselt halb. Pigem oli tegu mitme väiksema asjaolu kokkusattumisega. Aga tuleb tunnistada, et reeglite muutmise eesmärk ongi starte võrdsemateks teha,» nentis Mercedese tehnikadirektor Paddy Lowe. «Meie arvestuse järgi kaotas Lewis esimese 100 meetriga Nicole paar meetrit. Aga me ei tea, kas põhjus oli tarkvaras, riistvaras või hoopis sõitja kehvas reaktsioonis.»

Ka Lowe möönis, et raadioside keeld mängib olulist rolli. «Varem oleks sõitja saanud soojendusringile minnes halva stardi puhul võistkonnalt tagasisidet näiteks selle kohta, kui palju rehvid läbi libisesid, ja sellele vastavalt muudatusi teha,» selgitas ta. Ferrari boss Maurizio Arrivabene oli seevastu mõistagi olukorraga ülirahul. «Poisid startisid nagu raketid, see oli super. Ühel hetkel mõõtsime vahesid, arutasime oma strateegia üle ja kõik tundus kindel...»

Nico Rosberg võidutses, Sebastian Vettel pidi leppima kolmanda kohaga. FOTO: Scanpix
Nico Rosberg võidutses, Sebastian Vettel pidi leppima kolmanda kohaga. FOTO: Scanpix Foto: BRANDON MALONE/REUTERS

Avarii rikkus Ferrari taktika

Vetteli võimaliku etapivõidu nurjas tõenäoliselt Fernando Alonso ja Esteban Gutierrezi avarii, mille tulemusel sõit ajutiselt katkestati. Reeglites on turvalisuse kaalutlusel punkt, mille kohaselt võivad sõitjad sel juhul rattaid vahetada, sest rajal võib ju olla autotükke, millest üle sõites on rehvid kahjustada saanud. Nüüd aga mängis see kõik trumbid Mercedese kätte – Rosberg sai alla uued keskmise seguga rehvid, mida Mercedes oli Barcelona testidel palju katsetanud ja mille omadused olid neile täpselt teada.

Ferrarid jätkasid samal ajal ülipehmetel rehvidel ja olid sestap sunnitud tegema veel ühe peatuse, mis ei lubanud neil võidu pärast võistelda. «Punane lipp oleks võinud tegelikult tähendada meie jaoks katastroofi, sest olime kehvadel kohtadel ja sõidu algus näitas, et mööduda on seekord väga-väga raske,» tunnistas Lowe. «Aga meeldiva üllatusena nägime siis, et kõigil meie konkurentidel olid all ülipehmed rehvid. See andis meile lootust.»

Rosberg nimetas toimunut tabavalt rehvipokkeriks, kus Mercedese käsi osutus Ferrari omast paremaks. Vettelil polnud piisavalt kiirust, et Mercedestel eest ära sõita, ja sestap kukutas rehvivahetus sakslase kolmandaks. Viimastel ringidel püüdis ta veel meeleheitlikult Hamiltonilt teist kohta võtta, kuid eksis ise ja pidi õnnelik olema, et üldse poodiumile jõudis. Rosberg tuli seevastu toime nii ühe pidurisadula ülekuumenemisega kui ka aina enam pidamist kaotanud vasaku tagarehviga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles