Hamilton kirus uuendust: milleks meile see märulipolitsei kilp?

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Red Bull Racing RB12 enne Sotši etapi vabatreeninguid koos eksperimentaalse tuuleklaasiga.
Red Bull Racing RB12 enne Sotši etapi vabatreeninguid koos eksperimentaalse tuuleklaasiga. Foto: SCANPIX

Red Bulli vormel-1 võistkond näitas avalikkusele oma versiooni juhi pead kaitsvast lahendusest, mis aga mõnele konkurendile sugugi meeltmööda polnud. Valitsev maailmameister Lewis Hamilton nimetas tuuleklaasi meenutavat lisandust otsesõnu inetuks.

«Kui neil on plaan midagi sellist teha, siis pangu kokpit täiesti kinni nagu hävituslennukil,» vahendab Autosport Hamiltoni sõnu. «Pole vaja asju üle jala teha – kas nii või naa. See klaas näeb nii jube välja. See on nagu mingi kuradi märulipolitseiniku kilp. Meil on vormel-1 auto, mis on vinge ja elegantne tehnikaime, ja siis paneme sellele mingi kilbi külge,» torises Hamilton.

Britile ei meeldinud sugugi ka Halo nimeline pead kaitsev raam, mida Ferrari näitas avalikkusele hooajaeelsetel testidel. «Jah, süsinikkiust tugevdus on muidugi hea, kuid Fernando (Alonso – toim) ei oleks pruukinud Melbourne’i avarii järel oma autost välja saada,» viitas Hamilton avaetapi kokkupõrkele, mille tulemusel hispaanlase McLaren kummuli paiskus.

«Samas on hea, et FIA ohutust tõsiselt võtab,» leebus Hamilton seejärel siiski pisut. «Selle teemaga tuleb pidevalt tegeleda – kuniks see ei mõjuta vormel-1 sarja ilu, stiili ja lahedust,» lisas ta. FIA kavatseb alates 2017. aastast kasutusele võtta juhi pead kaitsva konstruktsiooni ning otsib praegu sobivaid variante. Hamilton nentis aga, et tema eelistaks praegust lahtist kokpitti.

«Kui ma autosse istun, tean, et see on ohtlik. Tean seda alates kaheksandast eluaastast, kui võidusõiduga algust tegin. Olen valmis selle riski võtma, iga viimane kui vormel-1 autosse istunud sõitja on selleks samuti valmis olnud. Lapsena vaatad vormel-1 sarja ja mõtled – need tüübid on hullud, nad võivad ju igal hetkel surma saada!» selgitas Hamilton.

«Alati, kui mulle astub ligi keegi, kes on hakanud äsja vormel-1 vaatama, ütleb ta, et kuule, see on ju nii ohtlik. Suuresti just seetõttu imetlevad inimesed seda, mida me teeme. Aga võtame selle ohu ära ja vormelirooli võiks istuda peaaegu igaüks,» arutles britt.

Force India sõitja Nico Hülkenberg oli samuti Halo kasutamise tuline vastane, kuid Red Bulli pakutav tuuleklaas talle meeldib. «See on mulle piltide põhjal rohkem meeltmööda,» sõnas Hülkenberg enne tänast õhtut, kui Red Bull tuuleklaasiga auto esmakordselt avalikkuse ette tõi. «Ilmselt on pead kaitsva konstruktsiooni kasutuselevõtt paratamatu ja kahest senisest variandist meeldib tuuleklaas mulle rohkem.»

Foto: XPB/XPB Images/Press Association Images
Foto: XPB/XPB Images/Press Association Images
Foto: Pavel Golovkin/AP
Red Bull katsetab Sotši etapil uudset tuuleklaasi, Lewis Hamiltonile ei meeldi selline lahendus aga sugugi. FOTOD: Scanpix
Red Bull katsetab Sotši etapil uudset tuuleklaasi, Lewis Hamiltonile ei meeldi selline lahendus aga sugugi. FOTOD: Scanpix Foto: MAXIM SHEMETOV/REUTERS
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles