Ajalugu teinud Rump: ei oska paremast nädalavahetusest unistada

Kaarel Täll
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Rump (paremal) ja Tom Kristensen
Martin Rump (paremal) ja Tom Kristensen Foto: Sutton Images / Audi China

Martin Rump oli Shanghai F1 ringrajal Audi R8 LMS karikasarja hooaja viimasel etapil omaette klassist. Juba esimestest treeningutest suutis ta näidata kiireimaid ringiaegu ning võitis ka kvalifikatsiooni. Superpole´is jäi Rump küll napilt teiseks, kuid startinud esimesse võistlussõitu, haaras ta juba esimeses kurvis liidripositsiooni ning ei vaadanud enam tagasi.

Võit tuli ülekaaluka 9,5 sekundiga Malaisia endise vormel-1 staari Alex Yoongi ees. Eestlase nimele läks ka võistluse kiireim ringiaeg, mis andis talle teiseks võistlussõiduks esimese stardipositsiooni. Vastavalt reeglitele tuli teises sõidus kanda eelnenud võidu tõttu 50 kg kaaluvat «eduballasti».

Start õnnestus suurepäraselt. Rump säilitas kohaltstardis liidrikoha. Loomulikult ei olnud nüüd küsimus eest ärasõitmises, vaid millal ja kui palju tuleb lisaraskusele lõivu maksta ning kohti loovutada. Eestlane suutis siiski head tempot hoida, säästes samas maksimaalselt rehve.

Võistluste keskel, kui kohaliku mehe Franky Lee seinasõidu tõttu tuli rajale ohutusauto, said rehvid kaks ringi ka hädavajalikku jahutust. Restart läks samuti hästi ning vaatamata ägedale võitlusele ning mitmetele möödumiskatsetele ületas eestlane finišijoone esimesena. Võit oli eriline, sest mitte keegi selle sarja ajaloos polnud varem suutnud võita 50 kg kaaluva lisaraskusega. Seda magusam oli, et ajalugu tehti võistlusnädalavahetusel, mis toimus koos WECga (World Endurance Championship), kus kohal kogu maailma kestvussõidu eliit. Lisaks oli Rump sarjas ainuke, kes suutis võtta neli etapivõitu.

Täisedu viimasel etapil ning maksimaalne punktilisa oli piisav, et tõsta Martin Rump üldarvestuses kolmandaks. Sarja võitis Alex Yoong ning teine oli belglane Alessio Picariello.

«Kuna enne viimast etappi olin punktidega tiitlivõitlusest veidi liiga kaugel, tulin Shanghaisse suhteliselt pingevabalt, eesmärgiks teha hea esitus ja eelkõige nautida puhast sõidurõõmu,» rääkis Rump pärast võistlust. «Auto kiire, tunne hea – esimesest vabatrennist alates olin igas sessioonis rajal üks kiirematest. Et tegemist oli hooaja viimase etapiga, oli üldine tähelepanu, kõrgendatud. Mu peasponsor Federal Moguli delegatsioon koosnes seekord rohkem kui sajast inimesest. Esimese sõidu võit koos kiireima ringiga tuli seetõttu eriti magusalt.»

Ta jätkas: «Teise sõitu pidin minema raskema autoga ja eesmärgiks oli üritada vältimatust lisaraskusest hoolimata anda ära võimalikult vähe ja võidelda poodiumikoha eest – enne viimast etappi polnud seni veel keegi suutnud 50 kg raskema autoga poodiumile sõita. Hoog osutus olema erakordselt hea, mis aitas mul pingele lõpuni vastu pidada. Külma peaga õnnestus kaitsta konkurendi kõik möödasõiduüritused. Tuleb välja, et tegin Audi sarja ajalugu, mis on lihtsalt võimas tunne. Kui üks võit otsustaval etapil oli juba kirss tordil, siis topeltvõiduga tuli vahukoor. Sain õnnitlusi ja kiidusõnu autospordimaailma legendidelt – ei oska paremast nädalavahetusest unistada.»

Vaata ka viimase etapi eel tehtud videot, kus Rump vastab Audit puudutavatele küsmiustele:

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles