Katari rikkur plaanib uued Volkswagenid ikkagi rallirajale tuua

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nasser Al-Attiyah.
Nasser Al-Attiyah. Foto: SCANPIX

Volkswageni loobumisotsus on äratanud rallimaailmas tormi, mis ei taha kuidagi vaibuda. Päevast päeva kerkib üles spekulatsioone, mis kiirelt ümber lükatakse – variant, mis veel õhtul võis tunduda kõige loogilisem, on juba hommikuks asendunud uuega. Värskeima kõlakana kogub kõlapinda jutt, et Volkswageni tulevaks hooajaks valmisehitatud autosid võib siiski rajal näha. Ning nagu ikka, on siinkohal määravaks elemendiks kellegi suur rahakott.

Antud juhul on see «keegi» rallimaailmas väga tuttav mees, pururikas Nasser Al-Attiyah. Kuigi Volkswagen raius nädalate viisi järjekindlalt, et 2017. aasta WRC-autod lükatakse garaaži katte alla seisma, liigub rallimaailmas viimastel päevadel aina rohkem jutte, et õige summa lettilöömsie korral on ka vastupidine võimalik. Seda enam, et Volkswageni juhtkonda kuuluva Frank Welschi sõnul on autod «99 protsendi ulatuses valmis ehitatud».

«Paljud eratiimid on minult autot küsinud. Hetkel saan vaid öelda, et me pole seda võimalust maha matnud,» sõnas Welsch. Nüüd kinnitavad mainekad väljaanded nagu Autosport, Rally Magazine ja Scratch Magazine, et Al-Attiyah, kes saab suure osa oma rahast Katari riigilt, oleks samuti väga huvitatud 2017. aasta Polo WRC homologeerimisest. Tähtaeg selleks kukub järgmise nädala lõpus.

Katari rikkur Al-Attiyah ise ütles Autosportile juba mais, et kavatseb Volkswagenilt autot paluda. «Olen nendega rääkinud, et saaksin järgmisel hooajal teise tiimi moodustada ja nende tehase toel sõita,» rääkis Al-Attiyah toona, kui Volkswageni lahkumist ei osanud veel keegi ette aimata.

Nagu Al-Attiyahi tiimide puhul ikka, keeraks ta ise ühe auto rooli ja jätaks teise auto osavamale sõitjale. Mõistagi võiks selleks ennekõike olla valitsev maailmameister Sebastien Ogier, kes mõnuleb praegu teadmises, et tema allkirja hankimiseks oleksid valmis nahast välja pugema nii M-Sport ehk Ford, Toyota kui ka Citroën. Kui aga eeldada, et Ogier valib siiski tehasemeeskonna – on ju ka M-Sport sisuliselt just seda –, jääks esimesena «üle» tänavu Volkswagenis kihutanud Andreas Mikkelsen.

Teiseks numbriks Mikkelsen või Latvala?

Noorema mehena on norralasel ilmselge eelis tänavuse kolleegi Jari-Matti Latvala ees, seda enam, et soomlased viivad kuulujutud visalt kaasmaalase Tommi Mäkineni veetavasse Toyota võistkonda. MM-sarja naasev Jaapani tiim vajab lihtsalt hädasti sõitjat, kes oleks nii kiire kui ka kogenud. Ent mõistagi on kõik seesugused jutud seni spekulatsioonide tasemel.

Portaali Motor y Racing arvates võib üsna kindel olla vaid selles, et Volkswagen teeb uuele Polole kas või «igaks juhuks» esmalt homologeeringu ära ja vaatab siis, mis edasi saab. «See oleks loogiline,» tunnistas ka Welsch. «Kui 99 protsenti tööst on juba tehtud, võiks ju selle ühe puudujääva protsendiga samuti ühele poole saada.»

Volkswageni korporatiivse käega viimasel hetkel mööda lauda laiali löödud piltmõistatuse tükid on endiselt paika asetamata ning ilmselt ei juhtugi midagi olulist enne, kui oma käigu teeb suurmeister ehk Ogier. M-Sport, Citroën ja Toyota peavad ootama oma järge. Ainsana võib rahus uueks hooajaks valmistuda Hyundai, kes kinnitas hiljuti Monzas toimunud esitlusel, et nende autodega kihutavad uuel hooajal jätkuvalt Thierry Neuville, Hayden Paddon ja Dani Sordo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles