Postimees Portugalis: Kris Meeke teeb puust ja punaseks, miks tal on Ott Tänaku ees eelis

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kris Meeke tööhoos
Kris Meeke tööhoos Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kris Meeke’i mullune esikoht Portugali rallil oli juba ette tähtedesse kirjutatud. Britt kihutas küll aastavanuse Citroeniga, ent kuna meeskond pidas vahehooaega ja ei löönud kaasa kõigil etappidel, oli tema stardikoht konkurentidest selgelt parem. Sama seis on ka tänavu: hooaja algul kolinal viiest rallil neljal lati maha ajanud Meeke saab Portugalis lähte alles üheksandana ehk konkurendid on tee talle kenasti puhtaks teinud.

Ralli MM-sarjas muudeti tänavu reegleid ning punktitabeli alusel saavad sõitjad lähte vaid reedesel võistluspäeval. Citroeni esisõitja Meeke selgitab, miks tal on Portugalis neil kaheksal kiiruskatsel neljandana startiva Ott Tänaku ees eelis: «Üldiselt on kruusarallidel teedel pindmine kiht libe ja lahtine, pisikesed kivikesed on kõige peal. Esimesed autod pühivad selle minema. Harilikult tähendab see, et alt tuleb välja kõvem pinnas.

Kui nüüd päris aus olla, siis siin rallil tundub kõik olevat väga libe, aga kohati seda tugevat põhja teede all lihtsalt pole. Ehk pidamine eriti ei muutu. Muidugi mingi puhastamisefekt siiski toimub, aga vahe pole nii suur kui näiteks Mehhikos või mõnel teisel taolisel võistlusel. Jah, kruusarallil on alati kuiva ilma puhul tagantstartijal eelis ja eesootav nädalavahetus tundub tulevat kuiv, nii et meil on tõesti esimesel päeval teatav eelis, aga ma ei oska hinnata kui suur täpselt.»

Tänavuse hooaja eel pakkusid kihlveokontorid, et Meeke’i tõenäosus tulla maailmameistriks on sama suur kui Sebastien Ogieril. Hetkeseisuga on prantslane aga MMi suveräänne liider, Meeke hoiab nelja katkestamise ja Mehhiko etapivõiduga (sedagi läbi õnne, sest viimasel katsel vaid riivati tee ääres parkinud pealtvaataja autot, mitte ei sõidetud sellele konkreetselt otsa) üheksandat kohta. «Olen teinud tänavu vigu, mida tahan heastada,» tõdeb põhjaiirlane, et ta peab end Portugalis tõestama.

«Olukord on igal aastal uus ja eelmise aasta võit ei maksa tegelikult midagi, peale selle, et tean, et tunnen end neil teedel mugavalt. Sellest ajast saati, kui Portugali ralli riigi põhjaossa tagasi kokis olen üldse siin sõitmist nautinud – ka 2015 oli meil siin hea hoog ja isegi juhtisime rallit, enne kui lõpuks võidust natukene puudu jäi (lõpetati neljandana – V.V.). Aga nagu ma ütlesin: mulle meeldivad siinsed teed ja kuigi võistlustrass on üpris teistsugune – 50-60 protsenti erinev mullusest – siis loodetavasti suudame teha tugeva tulemuse.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles