Miks on rallisõitjad võrdsustunud? Mis on Tänaku lemmikkatse?
Kuula Kuku saadet «Piloot»

Ott Tänak

FOTO: JONATHAN NACKSTRAND/AFP

Autoralli MM-sarja kuuenda etapi Portugalis neljanda kohaga lõpetanud Ott Tänak (M-Sport) rääkis Kuku raadio saatele «Piloot» ralli kokkuvõtteks, et seljataga oli mõistlik võidusõit. Ühtlasi pajatas Tänak, miks on tema arvates sõitjad võrdsed. Kuula saadet SIIT!

Avapäeva järel hoidis Eesti esiekipaaž Tänak - Järveoja (M-Sport) liidrikohta, edu lähima jälitaja Dani Sordo ees oli 4,6 sekundit. 

«Iseenesest tegelikult oli keeruline päev, päris palju oli elektroonikaprobleeme, aga õnneks katse ajal ei häirinud. Teise ringi teisel katsel sai esiots kannatada. Päris purustada ei saanud, aga suhteliselt keeruline oli. Üritasime asja parandada, aga hoidsime pöialt, et asjad vastu peaks.»

Laupäeva lõunaks kuuesekundilise eduga rallit juhtinud eestlased pudenesid võidukonkurentsist, kui 12. katsel purunes nende Ford Fiesta WRC võistlusmasinal tagavedrustus.

Kuivõrd keeruline oli kohapealsetes oludes seda nii palju parandada, et saaksite hooldusalasse edasi liikuda?

Ah, me ei parandanud midagi, sõitsime ju nii nagu me katseid läbi sõitsime. Õnneks nii palju jäi ette, et ratas jäi alla ja sai hooldusalasse sõita.

Pühapäeval tundus, et kõik hoidsid teadlikult tagasi. Aegade vahe oli selline, et keegi poleks kuskile pääsenud. Kas see oli nagu rehvihoidmise taktika?

Eks see hakkas teisest katset. Ise sõitsin mõistliku tempoga, sest ei teadnud, mida Breen tegema hakkab ja kuna meil vaheaegu pole, siis pole õrna aimugi, mis toimub. Sõitsime tempoga ära ning pärast seda tundus, et kõik oli okei. Järgmised kaks katset võtsime rahulikult ning lmselgelt üritasime viimase katsega punkte saada.

Punktikatse võit oli sulle natuke üllatus?  

Jah. Siiamaani see pole õnnestunud, seda oli suhteliselt keeruline saavutada. Kõik panustavad sinna palju, eriti need, kes on tagapool ja kellel on vähem kaotada. Iseenesest oli perfektilähedane sõit, sujus okeilt.

Ott Tänak

FOTO: Nicolas Aguilera/AP

MM-i üldarvestuses olete nüüd neljandal kohal. Vahe ees sõitva Jari-Matti Latvalaga on vahe viis punkti. Seda pole teab, mis palju.

Jah, aga kaks esimest läksid suhteliselt palju eest ära, see on võib-olla negatiivne. Aga mis seal ikka. Pool hooaega on läbi, eks näis, mis see teine pool toob.

Kui rääkida rallidest ja tihedast konkurentsist, siis ka Portugal näitas seda, et praegu sõidetakse kümnete kilomeetrite pikkuseid katseid sekund sekundis. Mis selle põhjuseks on? Kas ainult need uued autod, mis justkui oleksid võrdsemad kui varasematel aastatel?

Regulatsioon on suhteliselt värske ning ma ei oska öelda, kas tänapäeval on teadusel mingil määral piir ees või kõigi maksimum ongi sarnane. Võib-olla autode ehitustöö on sarnane. Kindlasti on lõike, kus miski sobib kellelegi rohkem. Hetkel tundub tõesti jah, et see on läbi aegade üks põnevamaid aastaid.

Thierry Neuville ütles viimase katse lõpus, et Fiestad olid sel nädalavahetusel kiiremad. Tundus, et Portugal sobis teile paremini.

Ma ei oska öelda, kas olime kiiremad, Sebastien (Ogier - toim.) tegi hea ralli. Hyundaid olid ka kiired, ja ise ütleks, et Jari Matti (Latvala, juhtis avapäeval, kuid tal ütlesid pidurid üles ning ta leppis üheksanda kohaga - toim.) üllatas kõige rohkem esimene päeval. Teiselt kohalt startides sõitis ta päris palju kiiremini kui Sebastien. Nemad olid isegi võib-olla kõige kiiremad esimesel päeval.

Punktikatsena sõideti kuulus ja legendaarne Fafe katse. Kas sul Ott on olemas TOP3 lemmikkatsetest ning kui on, siis kas Fafe mahub ka sisse?

Kindlasti on see lahe katse ning ilmselgelt atmosfääri poolest oskan kohe lambist vaid kahte meelde tuletada: Argentina El Cóndor ja siis Fafe. Fafe meeldib mulle isiklikult rohkem, tuttav tee kah.

Ott Tänak ja Martin Järveoja El Condori katsel Argentiinas

FOTO: Nicolas Aguilera/AP

Nüüd on väikese vahe järel ees kaks rallit, mis on sinu lemmikud - Sardiinia ja Poola. Mis sa neilt ootad?

Sel aastal on kõik rallid uued, eriti tehnika mõttes. Raske on eesmärke panna, peame ilmselgelt natuke arenema veel Sardiiniaks, et heas konkurentsis olla. Järgmisel nädalal testime, eks vaatame, mis teha annab.

Autoralli MM-sarja üldjärjestus 6. etapi järel:

1. Sebastien Ogier (M-Sport) 128 punkti

2. Thierry Neuville (Hyundai) 106

3. Jari-Matti Latvala (Toyota) 88

4. Ott Tänak (M-Sport) 83

5. Dani Sordo (Hyundai) 66

6. Elfyn Evans (M-Sport) 53

7. Craig Breen (Citroen) 43

Tagasi üles