WRC-sarjas muudeti M-Spordi auto kasutamise tõttu reegleid

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mads Östberg kihutamas Argentina rallil.
Mads Östberg kihutamas Argentina rallil. Foto: DIEGO LIMA/AFP/Scanpix

Argentina ralli eel kohalike teedega tutvust teinud Norra ralliäss Mads Östberg ajas sellega tehasetiimid marru ning nüüd muudeti seetõttu ka WRC-sarja reegleid. Kui varasemalt võisid eratiimide sõitjad testida autosid ka väljaspool Euroopat, siis edaspidi neil seda võimalust enam ei ole.

Eratiimi Onebet Jipocar World Rally Team ridadesse kuuluv Östberg käis Argentina ralli eel tutvumas sealsete teedega, kuna vastavalt reeglitele oli see talle lubatud. Asjas oli aga üks konks. Nimelt saavad uusi WRC-autosid MM-rallideks üles anda ainult tehasetiimid ja nii oli Östbergi võistluseks üles andnud M-Sport, kelle uue Ford Fiestaga norralane ka kihutas.

Östberg suutis näidata Argentinas väga korralikku kiirust ja sealt probleemid ehk tehasetiimide kaebused algasidki. Nüüd viidi reeglitesse sisse muudatus ja ka Östberg tohib edaspidi testida ainult Euroopas.

«Ma ei saa sellest tegelikult aru,» tõdes norralane Autospordi vahendusel. «Pean asja lihtsalt naljaga võtma. See reegel kehtis 15 aastat, kuid nüüd otsustati seda muuta. See oli minu ainus eelis. Mida on mul nüüd tehasetiimidele vastu panna? See otsus on naeruväärne.»

«Nad ütlesid, et PH Sport (Citroeni tehasetiim) saadab auto näiteks Austraaliasse ja korraldab seal nädalase testi ning annab seejärel kogu info Citroeni WRC-meeskonnale. Kuna on oht selliste asjade toimumiseks, siis seetõttu muudeti reegleid,» lisas Östberg.

Samas tõi Östberg välja, et Argentinas ei olnud temaga koos ühtegi M-Spordi meeskonna inseneri ega ka mehaanikut. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles