Mercedese bossi sõnul on praegustel mootoritel oluline puudus

Silver Tabo
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedese F1 vormel Monaco GP-l.
Mercedese F1 vormel Monaco GP-l. Foto: SCANPIX

Mercedese meeskonna bossi Toto Wolffi sõnul peaks tulevikus rohkem tähelepanu pöörama vormel-1 sarjas sõitvate masinate mootorite häälele.

Juba peavad Rahvusvaheline Autospordiliit (FIA) ning autode tootjad plaane, millised peaksid olema 2020. aastaks välja töötatud uued mootorid. Kui 2014. aastal võeti kasutusele V6 turbomootorid, siis enne seda (2006–2013) olid tarvitusel V8 mootorid. Ehkki fännide sõnul ei tekita pea kolm aastat käibel olnud mootorid piisavalt võimsat häält, siis Wolff vana tehnoloogia (V8) juurde tagasi pöörduda ei taha ning sooviks lihtsalt parandada mootorite helikvaliteeti.

«Me näeme masinaid kiiresti sõitmas, kuid samuti on oluline, millist häält nad teevad. Tänu häälele tajume võimsust ja kiirust. Praeguse generatsiooni mootorite puhul oleme võib-olla unustanud kõnealusele detailile tähelepanu pöörata,» rääkis Wolff Autospordile. «Kui valmistame 2020. aastaks ette uusi mootoreid, siis peame eelkõige keskenduma mootori helikvaliteedile. See on väga oluline,» lisas ta.

Kui praegu on vormel-1 sarjas neli mootoritootjat (Mercedes, Ferrari, Renault ja Honda), siis järgmisel hooajal kavatseb neist viimane luua teisegi meeskonna, kui Sauber ühineb McLareniga.   

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles