M-Spordist võiks üheainsa liigutusega saada WRC-sarja pikaaegne valitseja (5)

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier M-Spordi masina roolis.
Sebastien Ogier M-Spordi masina roolis. Foto: ANDREAS SOLARO/AFP/Scanpix

Neljakordne autoralli maailmameister Sebastien Ogier teatas sel nädalal, et ta sooviks ka tuleval aastal kihutada M-Spordi ridades. Samas tunnistas prantslane, et selline stsenaarium saab reaalsuseks ainult Fordi tehase suurema toe korral. Rallimaailmas on seejärel läinud lahti arutelu, kas Ford võiks tuleval aastal oma rahad mängu panna ja autoralli MM-sarjas tegusid teha. Mitmel pool usutakse, et asjade selline kulg teeks Fordist järgmise WRC-sarja valitseja.

David Evans kirjutab Autosport.com veergudel, et M-Spordi tänavune rallimasin on õnnestunud suurepäraselt, kuid järgnevatel aastatel on neil tõenäoliselt keeruline samamoodi jätkates tiitlikonkurentsis olla.

Sarnaselt Ogier’le usub ka Evans, et Fordi tehas peaks M-Spordile rahaliselt õla alla panema. Praeguse seisuga pakub Ford M-Spordile ainult tehnilist abi. Vaja oleks aga ka suuri rahapakke.

«Ford oleks võimeline WRC-sarjas väga palju korda saatma,» kirjutab Evans. «Fordil tasuks Wilsonile (M-Spordi boss Malcolm Wilson) anda umbes 30 miljonit USA dollarit ning Ford World Rally Team võiks järgmised neli aastat WRC-sarja valitseda. Ford oleks võimeline kordama Volkswageni saavutust,» leidis Evans, kelle sõnul kulutab Ford liialt raha NASCARi sarjas ja seda võiks suunata hoopis WRC autode arendamisesse.

Kuna Fordi tippjuhtkonnas on toimunud muudatusi, siis usutakse, et selline muudatus võibki aset leida. Praeguseks on Jim Hackett vahetanud tegevjuhi kohal välja Mark Fieldsi. Bill Ford juuniori sõnul on Hackett muutusi toetav juht ning loodetakse, et ta tahab viia Fordi taas rallimaailma tippu.

Fordi tehase tugi kadus M-Spordi selja tagant ära 2012. aastal. Nii pidi Wilson mängu panema sisuliselt kõik oma säästud, et palgata käimasolevaks hooajaks neljakordne maailmameister Ogier. Prantslase aastaseks palgaks on väidetavalt viis miljonit eurot.

Fordi tehase rahalise toe korral suudaks M-Sport maksta Ogier’le soovitud palka, arendada autot ning hoida enda ridades ka Ott Tänakut.

Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinias autost maksimumi võtmas.
Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinias autost maksimumi võtmas. Foto: ANDREAS SOLARO/AFP/Scanpix
Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles