Vormel 1 sarja naaseb uuest hooajast kümneaastase vaheaja järel Prantsusmaa GP, kui sõidetakse taas Paul Ricardi ringrajal. Korraldajad on aga sunnitud kasutama rajaversiooni, kus ülipikka peasirget poolitab šikaan, sest muidu kasvaksid vormelite kiirused lihtsalt liiga suureks.
Prantslased peavad vormel 1 autode kiirust uuel rajal kunstlikult piirama
Kui vormel 1 autod saaksid Mistrali sirge täispikkuses otse läbida, tähendaks see väljaande Autosport kinnitusel 1,8 kilomeetri jooksul täisgaasil sõitmist. Ka praeguse konfiguratsiooni juures ei ole kindlasti tegemist aeglase rajaga, sest FIA mõõtmiste põhjal saavutavad vormelid enne šikaani kiiruseks 344 km/h.
Rajale jääb nii ikkagi kolm kohta, kus sõitjatel on võimalik pedaal põhja suruda. Kõige huvitavam ja sõitjate jaoks keerulisem saab ilmselt olema Signes'i kurv, sest mõõtmiste järgi peaks sealgi kiirus küündima 343 km/h-ni, kuid seda juba kurvi apeksis ehk haripunktis. Peasirgele šikaani lisamisega loodavad etapi korraldajad aga tekitada täiendava möödumiskoha, kus ei lähe vaja isegi DRSi kunstlikku abi.
Paul Ricardi rada võõrustas Prantsusmaa GP-d viimati 1990. aastal, siis kolis vormelikarussell Magny-Coursi ringrajale, kus sõideti kuni 2008. aastani. Alates 1999. aastast kuni 2000ndate keskpaigani oli Paul Ricard avalikkusele suletud, viimase suure renoveerimise järel on aga paljud vormel 1 tiimid kasutanud seda testirajana.
Nii katsetasid näiteks mullu seal vihmarehve Ferrari, Red Bull ja McLaren. 5,8 km pikkune rada ise vastab kõigile vormel 1 sarja reeglitele, suurim töö tuleb korraldajatel ära teha hoopis tribüünidega. Raja äärde loodetakse mahutada 60-65 000 inimest, kellest 40-45 000 leiavad vaatamiskoha tribüünidel, ülejäänud 20 000 aga muudes rajaäärsetes paikades. 2018. aasta Prantsusmaa GP peetakse 24. juunil.
French GP organisers explain decision to place a chicane on Paul Ricard's Mistral Straight for F1's return in 2018:https://t.co/FbWQ9vC0X4
— Autosport (@autosport) August 9, 2017