Kui palju on Mercedeste ülemvõim Red Bullile maksma läinud?

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavune hooaeg Red Bullile, eriti Max Verstappenile, väga positiivne olnud pole.
Tänavune hooaeg Red Bullile, eriti Max Verstappenile, väga positiivne olnud pole. Foto: EDGAR SU/REUTERS

Sebastian Vettel ja Red Bulli meeskond olid selle kümnendi algul F1 sarja ainuvalitsejad. Siis muudeti mootorireegleid, kasutusele võeti V6 turbohübriidajamid ning järgmised kolm MM-tiitlit on läinud Mercedese manu. Red Bulli jaoks tähendab see, et nad on pidanud meeskonda panustama neli korda rohkem raha kui varem.

Forbes kirjutab, et Red Bulli F1-meeskonna kulutused kasvasid viimase hooajaga 9,2 protsenti. Energiajoogitootja pidi selle vahe kinnimaksmiseks aga oma meeskonnale jagatavat toetuse suurendama suisa neljakordseks.

Kui 2015. aastal investeeris Red Bull vormelitiimi 11,4 miljonit eurot, siis eelmisel hooajal kerkis summa 45,8 miljoni euroni. Miks nii palju, kui meeskonna eelarve kasvas vaid kümnendiku võrra? Sest omanikfirma peab kinni maksma varasemad põrumised.

Nimelt lõpetas Red Bull 2014. aastal Mercedese järel MM-arvestuses teisena, kuid hooaeg hiljem oldi sakslaste, Ferrari ja Williamsi järel alles paremuselt neljas meeskond. See tähendas suurt kadu auhinnarahades. Lisaks kaotati sinna otsa meeskonna nimisponsor Infinity, mis oli rahakotile järjekordne pauk.

Mullu naasis Red Bull paremusjärjestuses taas teisele kohale, aga see summa kajastub alles tänavuses eelarves. Eelmise aasta kuludesse läksid kirja aga selle soorituse eeldused – esikohad Hispaanias ja Malaisias, mis tähendas boonuseid nii sõitjatele kui ka ülejäänud meeskonnale.

Tänavu lõpetab Red Bull eeldatavasti MM-sarja kolmandana.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles