Sebastien Ogier' viies järjestikune autoralli MM-tiitel tuli kõige raskemalt. Varasematel hooaegadel Volkswageni roolis ülivõimsalt domineerinud prantslane istus senise leivaisa WRC-sarjast loobumise järel M-Sporti Ford Fiestasse ja kuigi tšempioniks kroonitakse ta ka tänavu, näitab statistika, et tegu oli ajalooliselt keerulise võiduga.
Numbrid ei valeta: Ogier' tiitlivõit oli ajalooliselt raske
Rallifännist statistik Gary Boyd on kokku pannud põneva graafiku, mis näitab, kuidas on viimase 26 aasta MM-tiitlid tulnud. Ogieri varasemad numbrid on järgmised: tema kõige nõrgem hooaeg oli mullu, kui suutis 13 MM-etapist võita kuus; sealjuures näitas ta kiireimat aega kokku 72 kiiruskatsel ning juhtis rallisid kokku 83 katse jagu.
Rally Trivia
— Gary Boyd (@KiwiWRCfan) October 29, 2017
If Seb Ogier claims #WRC Drivers title it is in a unique way.
He currently has 21 stage wins and has led for 14 stages in 2017 pic.twitter.com/nLT66Iyt3s
Tänavu on Ogier nendest numbritest aga kaugel maas. Rallivõite on prantslane saanud kaks, kohe hooaja avaetapil Monte Carlos ning kevadel Portugalis. Kiireimaid aegu on Ogier' arvele kogunenud 21, aga ralliliider on ta olnud vaid 14 (!) katse jagu.
Viimased kaks on ka viimase veerandsajandi kõige kasinamad tulemused. Kui varalahkunud Richard Burns 2001 tiitli võitis, sai tema kirja küll vaid ühe rallivõidu toonasest 14 etapist, kuid kiireimaid katseaegu oli tal 35 ja rallijuhtimisi 26 katse jagu. Hooaja viimasel etapil Austraalias on kokku kavas 21 kiiruskatset, nii et vähemalt teoreetiliselt on Ogier'l muidugi võimalus Burnsi saldo ületada.