Toyota on M-Sportiga asjad klaarinud ja Tänak asub testima?

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak koos teiste M-Sporti sõitjate ja Malcolm Wilsoniga tiitlivõitu tähistamas.
Ott Tänak koos teiste M-Sporti sõitjate ja Malcolm Wilsoniga tiitlivõitu tähistamas. Foto: Chris Freer/M-Sport

«Aastalõpp tuleb väga tihe. M-Sport on andnud mulle loa hakata testima Volkswageni autot. Mul läheb vaja veel samasugust luba Fordi turundusosakonnast ja kui nad selle annavad, võin osaleda VW testidel Mehhikos ja Prantsusmaal,» kirjutas Jari-Matti Latvala 2012. aasta novembri keskpaigas oma Ilta-Sanomate blogis. Juba enne kuu lõppu jõudis ta testil teha uue kodutiimi eest esimese avarii.

Kui Thierry Neuville otsustas aasta hiljem nüüd juba erameeskonna staatuses M-Sportist lahkuda, sai temagi kohe Malcolm Wilsonilt loa istuda Hyundai i20 WRC rooli – 23. novembril oli belglane juba uue meeskonna värvides Prantsusmaa mägiteedel testimas.

Nüüd ootab sarnast luba Ott Tänak, et ta saaks alustada oma karjääri järgmist etappi Toyota meeskonnas. Otsapidi on ta tegelikult seda ka juba teinud – hooaja viimaselt etapilt Austraalias lendas saarlane koos kaardilugeja Martin Järveojaga autotootja kodumaale Jaapanis, kus ta koos oma tulevaste tiimikaaslaste ja meeskonna juhi Tommi Mäkineniga Toyotas lavale astus. Kui neljakordne maailmameister Mäkinen, Latvala ja Esapekka Lappi olid Toyota sponsorriietuses, siis eestlased astusid jaapanlaste ette teksapükstes ning säravvalgetes t-särkides. Leping M-Sportiga saab otsa alles aasta lõpus ning enne seda ei tohi meie mehed end uute sulgedega ehtida.

Sama kehtib ka testimisvõimaluste kohta – Mäkinen ütles Walesi MM-etapil Postimehele, et loodab Tänaku detsembris Yarisesse istutada ning kulutada eestlase ja auto klapitamisele lõviosa sõiduvõimalustest. Tänavusel aastal on jäänud meeskonnal kasutamata veel kuus testipäeva, millest Monte ettevalmistusele kulub neli ja Tänaku osaks saavad neist kaks.

Möödunud nädalal andis Saksamaa Rallye Magazin teada, et Wilsonilt pole Tänakule jätkuvalt tulnud luba Toyotat roolida. «Sel pole midagi pistmist Otiga, asjad on lihtsalt niimoodi läinud,» sõnas M-Sporti boss. Eile kirjutas sama ajakiri aga, et varem õhus rippunud küsimused «peaks olema» lahendatud ja Tänak saab Toyotat testima hakata.

Kasutamata testipäevi

2017. aastal oli WRC-meeskondadel väljaspool oma kodubaasi võimalik kasutada 55 testipäeva. Kuigi hooaeg on läbi, jätsid meeskonnad mitmeid päevi varuks, et jõulude eel oma 2018. aasta masinat ette valmistada.

Toyota: 6 – neli kulub Monte Carlo (2 päeva Ott Tänak, 1 Jari-Matti Latvala, 1 Esapekka Lappi) ja kaks Rootsi ralli testiks.

M-Sport: 3 – Sebastien Ogier ja Elfyn Evans saavad mõlemad ühe päeva asfaldil testida. Kolmandat pilooti pole veel välja kuulutatud, aga Monte Carloks spekuleeritakse mulluse põhisõitja Eric Camilli nimega.

Hyundai: 3 – Monte Carlo testiks istuvad autosse Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen ja Dani Sordo.

Citroeni tiim ütles, et pole oma testipäevi täielikult ära kasutanud, aga kogust ei täpsustanud

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles